Formel 1-VM 2023

Jag fatter att man inte kan ta bort Monaco men bra racing blir det aldrig. Regnet gjorde ju att det iallafall blev någon halvtimme som kändes intressant.

Håller med, men är ändå på något sätt ett trevligt race

1 gillning

Obligatoriskt regn 20 minuter mitt i loppet borde införas :smile: Nu vill jag ha wheel to wheel racing i Spanien!

3 gillningar

Och krav på att köra minst 5 varv med regndäck

1 gillning

Sa inte @katho att full wets inte används för någon månad sen? Uppenbarligen så användes de ju i Monaco iallafall...

Det var helt nya regndäck, extreme wet (eller nåt sånt), framtagna av Pirelli som aldrig använts förut, användes för första gången i Monaco. Inte samma som tidigare.

edit: "Cinturato Blue Full Wet" kallas det. Helt nya som inte heller behöver däckvärmare.

Ja precis, första gången vi såg dom nu i helgen. Funkade väll sådär dock

Lite fel bana tror jag, Monaco är ju rätt kass oavsett. :rofl:
Skulle ha testats på Imola egentligen, men det blev ju inget av det.

Men kul att några testade iaf

1 gillning

Helgen ser ju bra ut…för Verstappen iaf :man_facepalming:t3:

Barcelona är en så otroligt tråkig bana att se racing på (dock väldigt kul att köra), kanske nya layouten kan göra någonting åt det, men är tveksam.

Verstappen är för grym.

Börjar se ett mönster att det klagas på att alla banor är tråkiga att se racing på :man_shrugging:t3: blev vi för bortskämda med säsongen 21 där det va jämnt överallt och hela vägen till Abu Dhabi?

Barcelona och Monaco är väl dom två banorna det är minst omkörningar på har jag för mig. :slight_smile:

Hoppas banan tuggar däck med den nya bansträckningen så det iaf kan bli lite taktik och drama.

Beganovic fick bryta från pos 9 pga punktering i sprintracet.

1 gillning

Kämpa, Stroll :laughing:

RDT_20230603_1331073915553171123040865

2 gillningar

Haha, såg den också. Underbar grafik

Såg bara Q3 men satan så överlägsen Max är. Men i övrigt en kul mix av team och förare i top 10 och kul för Lando, han såg oerhört överraskad ut med P3.

3 gillningar

Kul startfält ändå :smile:

Men PER, han klarar inte pressen

1 gillning

GAS får 6(!) platsers nedflyttning

https://www.instagram.com/p/CtCaLceNreR/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==