Formel 1-VM 2023

Fast var inte detta det bästa som kunde hända ändå? Oavsett stall/förare som man håller på, så blir det förhoppningsvis lite mix-up i resultatlistan idag. Själv hoppas jag på en DNF för Redbull, vore kul om Alonso fick sin seger även fast jag håller på Ferrari.

2 gillningar

Håller med om att en seger för Alonso hade trumfat allt i dag!

2 gillningar

Bara för skoja till det lite mer i galenskapen :smile:

Grön bana…

1 gillning

Kan bli mycket tårar ikväll. :slight_smile:

Det här säger mycket, det är jämt genom fältet i år

Hoppas på ordentligt med regn, det kanske bäddar för något annat än RB P1/P2 :blush:
Full wets kanske inte äter lika mycket däck på ferrarin som de vanliga däcken gör :thinking:

Full wets, då rödflaggar FIA racet....

30/40% chans på regn tror jag det va nu

Helt torrt alldeles nyss när det var drivers parade.

Varför skulle de rödflagga racet?

Så det har varit det senaste gångerna, regnar det så mycket så full wets behövs så regnar det för mycket med race #moment22

1 gillning

Vet att andra klasser, typ Indy och Nascar gör så, men jag hade för mig att F1 körde i regn. Menar du att Intermediates är de enda tillgängliga regndäcken alltså? Har isåfall gått mig helt förbi :open_mouth:

Typ, full wets är helt värdelösa, det regnar för mycket för bilen om full wets behöver användas.

Ja det finns en hel del exempel det senaste åren där det rödflaggas istället för körs med full wets.

Det här kan bli ett spännande race, får vi hoppas.

Det blev spännande, men tyvärr räcker inte PER hela vägen. Från P9 till vinna med 3sek under någon VSC/SC är galet

1 gillning

PER valde fel strategi. :slight_smile:
Men bra race, bra prestationer av VER, RUS, HAM, MAG och STR tycker jag.

Snyggt kört mellan VER och PER också och att man får racea.

Tror inte strategin va fa så fel, större delar av griden va på samma. Stor skillnad på fart mellan VER och PER helt enkelt, syndes genom hela helgen.

Jag ville bara vara lite snäll mot PER. :smirk:

Hehe, ja det förtjänar han. Vi kör på att han inte hade turen med sig, ingen stadsbana och ingen SC i rätt läge

1 gillning