Formel 1-VM 2023

Vadå, Hamilton har väll aldrig gnällt?

Vad var det jag skrev :wink:

Hamilton är en enastående förare naturligtvis men när det inte går riktigt bra så blir han en gnällspik

Dom flesta blir gnällspikar, kan knappt tänka på någon som inte är de. Kanske VET det senaste åren, han va ganska lugn.

Sen verkar många triggas av just när det handlar om Verstappen av någon underlig anledning, och då blir det mer gnäll i sociala medier när det handlar om just Verstappen.

Fast allt handlar om vad som väljer att visas på TV, många diskussioner och radiomeddelande som inte visas så svårt att säga hur skillnaden är mellan alla

2 gillningar

Triggas oerhört av Verstappen då han har noll självinsikt hur han behandlar andra.
Hade han haft insidan i kurvan hade Russell suttit i barriären

Märker det :kissing_heart:

Så van PER för han va snabbare än VER eller
vad VER vunnit om SC inte kommit just där? :thinking: F1-världens mest debatterade fråga just nu :joy:

PER imponerade, men nästa vecka är det inte en stadsbana så då kommer ordningen vara återställd :slight_smile:

Intressant video om PER förmåga att köra stadsbanor

Ja racet blev ett riktigt sömnpiller. Så tråkigt att Ferrari inte alls kan hänga med Red Bull i race pace. Tycker nästan att F1 borde efterapa IndyCar lite med färre motortillverkare och mer liknande specs på bilarna. Kanske också återinföra tankning, då det bidrar till utökade strategiska möjligheter. Exempelvis tror jag att Ferrari skulle tjäna på ett extra depåstopp om de inte behövde börja racet med full tank, då borde även däckslitaget minska. Jag brukar längta efter Monaco och Monza, dessa är mina favoritbanor, fast nu vet vi med 99% att två av tre på pallen i dessa race kommer vara RB förare, så det är nästan så att man inte kommer orka kolla. Fast OM nu LEC skulle kvala P1 och SAI skulle kvala P2 i Monaco, så kanske de kan lyckas hålla RB bakom sig. På Monza tror jag att LEC har god chans till pole, men tyvärr är race pacen så dålig så han kommer vara omkörd efter två tre varv när DRSen är aktiverad. Som det ser ut nu så spelar RB i en liga för sig.

Men racet är väll mer än bara vem som vinner? Finns ju 18 andra bilar som man kan fokusera på tänker jag :smile:

1 gillning

Fast... Vem minns en tvåa? Eller i detta fall en trea? :wink:

För att få någon hyfsad njutning av ett race så finns det annat att följa mer än topp 4. Annars kan man ju skippa racen. Jag skulle bli galet uttråkad iaf.

F1 är som det är och kommer förbli bra länge.

Med budgettaket så kommer det bli jämnare och jämnare år efter år.

2 gillningar

Inte förvånad det är HAM

Ändå bra att nån uttrycker sin åsikt om saken.

2 gillningar

Även om RBR just nu är överlägsna så intressant start med ALO i första led och VER 9a

1 gillning

Ja det där lyckades Leclerc bra med. :rofl:

1 gillning

Spännande att se hur svårt det blir att köra om, om det är dåligt fäste utanför racing line.

Lider med Norris, han förtjänar bättre :confused:

Kan bli intressant, men troligen tar VER sig upp till andra men kommer inte förbi PER.

Så får hålla ögonen på Alonso och hur länge Magnussen kan hålla emot