Formel 1-VM 2022

Har förstått det så också, hoppas han lyckas hålla sig kvar

Som väntat

1 gillning

Jupp. Även officiellt på McLarens hemsida. Spännande!

2 gillningar

Wow, känner en hype kring honom. Hoppas han är det underbarn han beskrivs som, vi behöver fler unga duktiga förare så mästerskapet kan bli spännande igen :slight_smile:

1 gillning

Tänk om han blir en Latifi 🫣

Inte en chans, ingen "paid-driver" utan inne på ren merit

Alla får betala. I Piastris fall har Alpine betalat, allt.

Alla får inte betala
Hamilton kom från dåvarande GP2
Vettel var reservförare som fick chans i Toro Rosso
Listan kan göras ganska lång om förare som kommit in i F1 utan en pengapung full med cash

McLaren signade Hamilton 1998, Hamilton var 13 år.
Red Bull signade Vettel 1998, Vettel var 11 år.

Trevlig racehelg!

2 gillningar

Tack detsamma !

Det här är ju en hel debatt i sig själv. Visst finns det rena play-drivers som betalar för att få köra men majoriteten av förarna har ju egna starka relationer med stora sponsorer som flyttar med när föraren byter stall.

Motorsport i allmänhet är ju drivet av pengar och nästan alla måste bidra för att få en chans. Personligen tycker jag att det är en irrelevant diskussion. De som inte håller måttet blir inte långvariga.

1 gillning
2 gillningar

Kan vara intressant att se om det år något att ha. Kan vara bra att inte vara höra Janne ”jag är ingen expert men så här är det” Blomqvist.

Kul för Nyck!

3 gillningar

Yep, om han kan leverera. Albon hade plockat poäng i detta race!

Om det inte var sista spiken i kistan för Latifi att bli utkvalad av de Vries så vet jag inte vad det skulle vara.

3 gillningar

Men det måste bli ett slut på det här. Kvalet blir ju halvt meningslöst.

3 gillningar

Inte F1, men Linus Lundqvist är Indy Lights-mästare, nästa år får han köra lite Indycar, förhoppningsvis en hel säsong. :slight_smile:

6 gillningar

Jo, De Vries levererade verkligen. 67:e förare i historien att ta poäng i debuten. Driver of the Day!

6 gillningar

Ja det var grymt och kul att han blev driver of the day!

3 gillningar