Formel 1-VM 2022

Lika bra att starta en ny tråd nu när de nya bilarna börjar presenteras. Tycker de ser riktigt snygga ut. Favoriten hittills är faktiskt Aston Martin

Men ikväll presenteras ju McLaren :wink:

5 gillningar

Yep, Aston är snygg.

1 gillning

Helt rätt!

Aston Martin var väl också egentligen den första 2022-bilen vi har fått se. Dom andra var ju rena livery-visningar. Aston var ju till och med ute och körde lite.

Ska bli galet spännande när pre-season testerna drar igång om knappt två veckor. En första indikation på vilka team som lyckats med nya reglementet.

2 gillningar

Ingen broadcasting från Barcelona tyvärr så vi får vänta till Bahrain.

1 gillning

Väntar med spänning på Ferrari men AMR22 är riktigt snygg :slightly_smiling_face:

2 gillningar

När presenteras Mclaren idag, någon som vet?

20:00.

1 gillning

Nej just det, så var det. Men vi får ju tider, antal varv och liverapportering i textformat så även om vi inte får se dom köra kan man nog börja bilda sig en uppfattning. Sen är det såklart inte förrän första racet som någonting är klart.

1 gillning

3 gillningar

Snygga. Hur mycket får man köra dem utanför test perioden?

1 gillning

Nästan ingenting alls. Det är begränsat av kostnadsskäl som jag förstår det.

Utöver de officiella testerna så har man typ bara 1 dag där man får köra på bana för fotografering. Där är man begränsad i hastighet eller sträckan man får köra har jag för mig.

1 gillning

Då brände Aston sin dag nu då? :slightly_smiling_face:

Så gör alla team, kallas “film day”, man gör promo-material och kollar att grejerna funkar. Man får köra max 100km utanför officiella testerna som är 6 dagar i år.

That’s it.

4 gillningar

Såg en jämförelse mellan Aston Martin och Mclaren där det ser ut som dom har tolkat reglerna rätt olika, vilket gör det ännu mer spännande att se vilka team som fått det mest rätt.

1 gillning

Tidigare har det varit ”standard” med pushrod fram och pullrod bak. Detta har McLaren bytt inför denna säsongen. Spännande.

2 gillningar

Ja vi får se när tester kommer och undra vilket team som misslyckas :slightly_smiling_face:

1 gillning

AlphaTauri launch :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det var en riktigt dålig launch, men nice livery.

1 gillning