70 gäller, min son läste det högt häromdagen i sin körkortsbok. Jag trodde också det var 50 och lägre.
Ja, ingen över 50 kör väl om i högerfilen?
Edit: Jaha, km/h. Trodde ni pratade om ålder.
Samtidigt är det kanske ganska ovanligt med flerfiliga 70-vägar. Kan inte erinra mig att jag kört på någon nyligen iaf.
Det har du rätt i - undra hur det står till med 60-vägar.
@Esse Du har ju utfarten söderut vid Mobilia. Där är det 60 ganska länge och dubbelfiligt.
Runt Stockholm är det rätt vanligt. Exempelvis Essingeleden, Söderledstunneln med flera.
Finns en hel del i Lund.
Ah, jag har alltid trott att den skylten hängt upp och ner och att det är 90 där!
Därför aldrig @pao kör om dig? 

Men i den jävla stan är man ju så lite det går, speciellt med bil.
Ja den räknas inte.
Krävs kanske större skicklighet av föraren 
Finns ingen människa utan autismspektrum som klarar hålla koll på så många cyklister runtomkring en samtidigt.
Tur att det är få cyklister på tvåfiliga 70-vägar då
inne i stan kör man inte frivilligt dock
Det beror nog mest på stadens storlek. Jag upplever dem inte som ovanliga i mellanstora städer och uppåt (mellan tummen och pekfingret 60 000 innevånare och uppåt)
Det ”typiska” är väl ringleder eller trafikleder som sammanbinder områden med större trafikmängder
Dessvärre bakom betalvägg men för er som har så 
Jag klarade mig på gränsen men det är kanske bekymmersamt att med resultatet så är jag bättre än 87% av de som har svarat
Dålig fingervisning för dom där testerna är enklare än vad dom är på riktiga provet.
Två vänner håller på ta mc-kort och dom riktiga frågorna är gjorda för att luras.
Rättade till det. ![]()
Två vänner håller på ta mc-kort och dom riktiga frågorna är gjorda för att man måste tänka.
Jag förstår syftet men det går till överdrift, har blivit bättre mot när flera svarsalternativ kunde vara rätt.
Man SKA förutse vad som KAN hända.