Jag skulle nog säga att det är samma sak med dessa frågor. De är inte helt uppenbara.
Vi borde även prata om de lågbegåvade som lägger sig väldigt nära och uppenbart både blir stressade och har svårt att fatta varför man själv håller ett rimligt avstånd till framförvarande bil.
Eller de som rätar ut rondellerna genom att kapa innerfilen från ytterfilen..
Jo, jag vet det heter cirkulationsplats men… 
Om det inte finns andra trafikanter i rondellen gör jag det också. Speciellt när jag drar husvagn 
Vem vill inte klippa apex 
Är inte hastighetsskyltar mest en rekommendation?
Det är därför jag tar den vänstra filen… 
Nej det är en förbudsskylt som anger max hastighet man får köra. Sen måste man ha lite innanför pannbenet och förstå att står det 90 kör man inte 60. Skulle du göra det på en uppkörning kuggas du. Då visar man en oförmåga att inte följa med i trafikrytmen.
Samtidigt åker det ju runt gott om a-traktorer på 100-vägar, vilka ofta är 1+2-vägar. Hade varit bra om det kunde gälla även dessa fordon.
Kan tycka att traktorer utan särskilt yrkesmässigt ärende/funktion inte bör få färdas på vägar med högre hastighetsbegränsning än 70 km/h. I synnerhet som antalet a-traktorer exploderat.
Gör dom det och en sådan här skylt finns så är det bara att ringa polisen.
Håller med om att a-traktor är ett gissel och dom borde ändra reglerna.
Dom borde få köra 50 km/h och med krav på säkerhetsbälte, som det inte är nu.
Den skylten är väl ganska ovanlig? Och att bönder ibland behöver köra på dessa vägar har jag inget problem med. A-traktorer borde dock inte ha något på vägar med höga hastigheter att göra.
Den sitter ofta i början på en motortrafikled eller motorväg. Gör den inte det så vet förhoppningsvis dom som tagit a-traktor kort vilka regler som gäller och att dom inte får köra där.
Det finns en 80-väg jag kör om på höger. Västkustvägen mellan Spillepengen och Sjölundaviadukten (Malmö). Den var tidigare 70-väg, snart två år sedan, men ofta ligger det någon fortfarande och trycker i 65 i vänsterfilen och orsakar förstoppning. Speciellt knepigt vid påfarten från rondellen där folk redan accelererat upp till 80 när dom kommer upp på Västkustvägen.
Traktorer får väl som grundregel inte köras på motorväg och motortrafikled, vilket borde göra den skylten redundant i dessa fall?
Har det skadat med redundant information?
Då är den här skylten lika onödig då eftersom man alla fall ser på markeringen i vägen att det är ett övergångsställe 

För fasen ta bort alla skyltar för vi alla vet reglerna. Eller kanske skyltar är bra att påminna distraherade förare 
Kör som ni vill så länge ni inte krockar. 

Låter utmärkt. 
Kom upp hit på vintern…
(Jag förstod givetvis att du inte menade att alla skyltar ska tas bort
)
Lite störigt med de som kör 90 i högerfil på motorväg.
Långtradare får inte köra snabbare.