Flams och trams

Jag hoppas det, du har jag en bra orsak till att sonen är den som ska klippa gräset..:grin:

Sluta kolla vädret och lev livet istället. Det blir vad det blir. Inte mycket att göra åt det. :+1:t3:

1 gillning

Viktigt att ha koll på vädret när man ska till frisören. Vad ska man annars prata om?

Det ser väl du hur vädret är när du går dit.:wink:

Om bilen går bra...

En vanlig dialog hos min frisör är annars:

– Såg du Idol i fredags?
– Nej

1 gillning

Hos mig är det mer

  • Såg du matchen?
  • Vilken match?
  • VM
  • Är det nu?

Sen blir det sådan där pinsam tystnad...

Största fördelen med att vara tunnhårig och hänvisad till helrakat huvud är att man inte behöver gå till frisören. :sunglasses:

1 gillning

Är ofta en trevlig upplevelse allt som allt. Jag har bara svårt för kallprat. Brukar bli bjuden på kaffe eller vin.

Det räcker inte att gnälla på vädret. Man måste gnälla på apparna också. :sunglasses::sweat_smile:

Man får hitta en väderapp som passar för dagen. Vill man slippa att klippa gräset så går man på den som lovar regn. Vill man grilla så tar man gladväderappen.

2 gillningar

Frågar du min fru och mig vad det blir för väder imorgon eller veckan har vi ingen aning. Vi tittar ut genom fönstret på morgon och tar det som det kommer. :man_shrugging:
Kollar mest bara graderna på klockan för ett hum om vad det kan tänkas bli under dagen.

Har en på jobbet som har stenkoll. Nästan lite manisk. Han säger klockslag på när det skall regna och kan prognosen för tio dagar utantill.:flushed:

4 gillningar

Har en bekant som lever efter sin väderapp. Det spelar ingen roll om man säger att det regnar utanför fönstret. Han tittar på mobilen och säger: ”Nej, det är sol.”

1 gillning

Kollar sällan väder appen, rätt så meningslöst oftast.

1 gillning

Hos frisören:

Snälla låt mig få fixa ditt skägg.

Hade jag beställt rakning?

Nej.

Då så.

:joy::joy:

Är det när din fru klipper dig? :joy:

1 gillning

Nix hon vägrar efter att ha vänt till frisyren en gång. :joy::joy:

Min mor klippte min far en gång. Slutade med att de blev osams när hon klippt hälften. Han fick avsluta hos frisören.

Jag brukar låta frun klippa mig, någon av de första gångerna så utbrast hon ”OJ!”, då blev man nervös! :joy:

3 gillningar

För ett par år sedan drabbades jag av snålhet. Tänkte att jag kunde ta skäggtrimmern och köra sidorna och bakhuvudet då håret mitt på huvudet var lagom långt. Hur svårt kan det vara? Det visade sig skitsvårt. Fick be den då 11-årige sonen slutföra det. Blev ändå ett besök hos frisören dagen efter.

1 gillning