Flams och trams

Brödrost.

Avgå alla! :nauseated_face:

1 gillning

Som man lägger på fönsterbrädet i solen, så slipper man krångla med micron :wink:

1 gillning

Vadå, värmer ni era pizzor?

1 gillning

Var det inte nån tv-serie där de värmde piroger på motorblocket. Med Peter settman & Fredde Granberg. Snutarna eller Ronny & Ragge? :rofl:

1 gillning

Är det bara jag som stör mig på att watchOS inte ligger i fas med övriga OS? Bör ju åtminstone va 7.6… de bumpade ju upp tvOS till samma som iOS för nåt år sedan :roll_eyes:

1 gillning

Stör du dig lika mycket på att MacOS är på version 11?

Inte tidigare när de inte uppdaterade till hela nummer (10.xx) men nu när de kör på samma typ som iOS osv så gör jag det…

Är inte samma problem när operativsystemen har namn. Alla säger väl Big Sur om senaste macOS?

macOS slipper egentligen undan med sitt nummer just för att man säger namnet istället, men förstår inte varför man ska envisas med “fel”.

Men vi släpper det i den är tråden nu, den handlade inte om det… :laughing:

Det jag egentligen stör mig på är att TvOS och HomePodOS har samma versionnummer som iOS och iPadOS även fast det inte har kommit 14 versioner av dem. Så för mig är WatchOS rätt. :grin:
Att iPadOS och iOS har samma versionnummer är ok för iPadOS är en renaming av iOS.

1 gillning

I efterhand känns det konstigt att de gick ifrån iPhoneOS eftersom alla förutom det för iPhone har den namnformen i dag.

2 gillningar

Yep, är nog för inarbetat namn för att byta tillbaka. Men vem vet. Kanske det kommer som en nyhet på wwdc.

1 gillning

(Du vill få upp den ovanför vattennivån? :wink: )

1 gillning

Haha, sitter rätt säkert här uppe



4 gillningar

Säg inte det! Haha denna dök upp i huvudet direkt.

3 gillningar

Det där vita som @bjorsi tror är moln är skummet längst upp på vågorna. :wink:

1 gillning

Vädertjänsten tar det säkra före det osäkra…:grin:

4 gillningar

Vad är det för vidrigt med Redbull som bolag? Något jag har missat?:thinking:

Du är inte intresserad av sport. De köper upp anrika klubbar i olika ligor och slänger ut historia, klubbfärger och annat som supportrarna gillar och ”brandar” om dem till Red Bull.

När den anrika österrikiska klubben SV Austria Salzburg 2005 köptes upp av företaget Red Bull, döptes klubben om till Red Bull Salzburg. Färgerna på tröjorna byttes ut och klubbmärket gjordes om så det liknar företagets logotyp.

I Tyskland tog de över Leipzig. I USA köpte de upp New Jersey MetroStar. I Braslien köpte de Clube Atlético Bragantino och så vidare.

Tack och lov kan inte detta hända i Sverige så länge vi har 51 %-regeln.

2 gillningar