Ett hemmakontor blir till - hur ser ditt ut?

En fråga till alla er som jobbar hemma.
Betalar era arbetsgivare utrustning ni köper eller står ni för den själva?

Både och. Jag behövde en större skärm hemma, så då kunde jag plocka ut en på företagets bekostnad men jag ville ha en särskild mus och den ville jag även ha privat så den köpte jag själv.

1 gillning

Lite blandat för egen del. Det mesta fanns redan på plats och det jag har köpt och tänkt behålla i hemmet har jag stått för själv, resten har arbetsgivaren bekostat.

Har en snäll chef, så hade jag lämnat in alla kvitton hade jag nog blivit ersatt, men hade inte riktigt mage till det.

1 gillning

Jag fick min skärm, stol, mus och tangentbord hemkört av arbetsgivaren. Sambons arbetsgivare betalade inte för henne så vi fick köpa stol och skärm själva.

1 gillning

Arbetsgivaren. Men kör på egna skärmar som jag redan hade och gillar samt stol. Men hade kunnat få allt om jag hade velat.

Blandat här också. Plockade hem skärm och tangentbord. Kände att jag vill ha en Magic Trackpad istället för mus så jag köpte en begagnad på Tradera. Hade säkert kunnat få det betalt kändes inte rätt. (Ska väl också tilläggas att jag är delägare i bolaget och vet hur tajt det varit under pandemin.)

1 gillning

Lite blandat här också. Jobbar heltid på distans även pre-Corona så jobbet betalar en kontorsplats åt mig centrum så att jag kan komma ut lite.
Så det jag har där har man betalat plus vissa grejer jag har hemma.

2 gillningar

Ni har det väl förspänt, ser jag :slight_smile:

För egen del så tillät inte arbetsgivaren vissa att jobba hemma förrän precis innan julafton och vad det gäller utrustning så använder jag min egen.

Satechi:

https://www.dkdwebshop.se/sv/produkter/satechi/satechi-slim-aluminium-headphone-stand.html

Samt Twelve South:

https://www.dkdwebshop.se/sv/produkter/twelve-south/twelve-south-curve-se-for-macbook-vitt-bordsstativ-for-laptops.html

Vi är flera som jobbar permanent på distans. Brukar vara på kontoret i Oslo i snitt en gång i månaden tidigare men nu är det ett år sedan jag var där sist.

1 gillning

Arbetsgivaren står för allt och jag kan välja fritt vad jag vill ha, han har fullt förtroende för mig. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Låter som någon som har vaniljsås i skägget.

1 gillning

Du har det bra du… Vi får inte jobba hemifrån alls och då jobbar jag som programmerare. Tror inte det finns en enda utvecklare som jobbar på kontoret i denna stund. Nu är vi inte så många och vi har olika rum. Men ändå… risky.

Bara på fredagar. :joy::joy:

1 gillning

Ah det är ju där @Esse jobbar :smiley:

På dennispaketet?

Nej agenturen i Sverige :smiley: eller?

Ah yes! Dessa var dock innan Esses tid på Vendora!

Esse byter jobb oftare än han byter namn på den här sajten.

Har en kompis som är konsult på Transportstyrelsen som inte får jobba hemifrån men anställda måste jobba hemifrån , rätt säker på att det bara gäller dom med säkerhetsklassning