Nej, kliver rätt in och sätter mig. Har inget emot att det är lite varmt en stund. Använder nästan aldrig stolkylan heller, det blir för svalt för min smak. ![]()
Max defroster är helt fantastisk, behövde bara sitta i högst ett par minuter haha.
Rutan var helt täckt av is.
Samma här. Dagligen under högsommaren och likaså vintertid för att värma upp den. Älskar funktionen.
Pappa hjälpte mig efterdra idag, så även om det behövs eller inte så känns det ändå bättre för min del.
Sen insåg jag att jag fan inte vet hur jag ska tvätta denna bilen, vill inte köra in den i samma tvätt som Yarisen med borstar men tror inte vi har utan här i Stenungsund.
Försökte köra med lite avfettning idag och spola av den men det gjorde inte mycket. ![]()
På Circle K och på OKQ8 brukar man kunna välja borstfritt program på de flesta ställen. Blir inte riktigt lika rent som med borstar såklart men bilen får inte tvättrepor åtminstone. Måste också tvätta bilen i veckan, den är mer brun än svart efter Skånetrippen.
Inte här i stenungsund av någon anledning. Får dubbelkolla men säker på att jag kollat flera gånger.
Skum biltvätt har GDS-hall i Stenungsund med en snabb googling ![]()
För lastbilar. ![]()
Skriv Scania på dörrarna. ![]()
![]()
OKQ8 Stenungsund ska väl ha en “tvätta själv-hall”?
Ja.
Ser att vissa laddar med mycket tunnare kablar, dom ser ju mer lätthanterliga ut.
Har ni andra en extra kabel som är mindre eller hur tänker man?
Snabbladdare har ju stora kablar, långsamladdare har man sin egen.. eller menar du annat?
Där man laddar med egen kabel, inte snabbladdare.
Aha du har sett olika där då? Det inte jag gjort än.
Har hyfsad tunn kabel som följde med bilen. Men till laddaren köpte vi en kabel på Tibber, och den är jättetjock. Den är dock förvånansvärt medgörlig. Trodde den skulle vara stel, särskilt i kallt väder. Orkade inte leta efter nåt tunnare när jag har den bara hemma. Det var superbra pris på den.
Tror den klarar 22kw därav tjockare.
Men jag skölv har inte sett tunnare än den man ser på de flesta bilar.
Vet ej vad du har för kabel, men kablar som klarar högre effekt är otympligare.
Kör försiktigt idag Ellen, såg att det var varningar för svart is i dina trakter.
Tänkte att inlägget passade här eftersom det är din biltråd ![]()
Det gick bra att köra! Fint att du tänker på mig ![]()
Polestar kabeln är betydligt tunnare än den som följde med Mustangen. Polestar kabeln kan jag rulla ihop till en cirkel på kanske 1,5-2dm i diameter, mustangkabeln var för tjock och stel så den blev dubbelt så stor. Båda är 5 meters 11kW kablar.