Ellens biltråd

Det momentet ska du aldrig gå på utan det är momentnyckel som gäller.

1 gillning

Momentnyckel inhandlad, momentstav på väg från Amazon..

2 gillningar

Helvete va jag älskar förvärmning.

Bara att sätta på när man går upp och 15-20min senare är det ingen is…. Eller ja på resten av bilen är det massa is och jag antar eftersom den inte har en varm motor så är det is på hela bilen hela vägen haha.

Kände mig lite elak när det stod en som kämpade med att skrapa sin bil så kommer jag ut, sätter mig i min och kör iväg. :joy:

Lite lurigt att lyktorna är is över dock men det är lika bra ljus ändå så vad ska man göra.

Vindrutetorkaren är ju stelfrusen med så det suger ju.

5 gillningar

Lyxigt som fan. =)

1 gillning

Så har man ju haft det de senaste 20 åren. Bortsett från frusna torkare. :joy:

1 gillning

Haha ja men du kanske har haft råd med andra bilar med. :joy:

Jag får all lyx på en och samma gång nu och detta är inte ens en fläskig bil haha.

2 gillningar

För en hel del elbilsägare är det där första gången de får uppleva denna lyx, men vänta tills det riktigt unika kommer, när du kan slå på AC:n på sommaren så att du kommer till en sval bil..:heart_eyes:.

Förvärmningen är viktigare, men AC innan avfärd är unikare.

3 gillningar

Haha ja det blir spännande! Och se skillnaden i hur mycket den drar med antar jag!

Älskar i vilket fall bilen, helt sjukt va nöjd jag är haha.

3 gillningar

Vi vanliga dödliga får nöja oss med ventilations läget på sommaren. :joy:

Som ett djur..:grin:

2 gillningar

Lite oroväckande att mer än hälften av kablarna till snabbladdare nu är stulna på torget, det är många fler än när jag senast var där.

Så om dom tar alla kommer jag inte kunna ladda någonstans ”billigare” nära hem.

Sånt här ska man ju inte behöva ta hänsyn till när man köper ny bil, hur lång tid kommer det ta innan nya kommer upp… kommer resten också stjälas… ser ju nästan ut så med tanke på detta skett flera gånger nu.

2 gillningar

Har haft funktionen länge men mer eller mindre aldrig använt det. Behövdes inte ens i Italien när temperaturen låg på närmare 40 grader varmt. Men förvärmning av batteriet försöker jag komma ihåg att slå igång hemma ganska ofta när jag ska åka någonstans. Ger ju någon mils extra räckvidd om man AC laddar och förvärmer batteriet samtidigt. Annars står jag ju i varmgarage så kupé förvärmning är inget jag egentligen har så stort behov av.

Menar du AC? Det finns väl knappt på fossiler? I så fall måste du starta motorn remote. I Stockholm och de flesta kommuner är gränsen för tomgångskörning 1 minut. Men jag kanske missförstod dig?

Remotestart av klimatanläggning. Haft det på mustangen och lynken och nu på Polestar. Dock en ganska meningslös funktion, visst kan det vara bra nån enstaka gång om bilen står i solen en extremvarm sommardag, men moderna klimatanläggningar kyler så snabbt ändå så jag tycker det är ett marginellt ”problem”. Kupévärme är ju dock mycket mer användbart om man parkerar utomhus på vintern. Innan jag hade elbil hade jag alltid Webasto i mina fossiler.

Haha, vi har helt klart olika perspektiv på vad länge är..:sweat_smile:. Jag tycker det är en supernice funktion. Använder den mycket

4 gillningar

Håller med. Använder nästan aldrig förklimatseringen på sommaren. På vintern är det däremot guld.

Håller med. Används ofta! Vem vill hoppa in i 50 grader? :slight_smile:

5 gillningar

Startar alltid klimatanläggningen innan avfärd, sommar som vinter!

4 gillningar

Älskar när det är varmt. :heart_eyes::sweat_smile:

Skämt å sido försvinner ju mycket värmen redan när man öppnar dörrarna och efter någon minut är det svalt. På vintern är det både skönt att slippa frysa och att slippa imma och is på rutorna.

Förstår absolut er som gillar kylfunktionen, men för mig är den väldigt långt ned på priolistan. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Förstår inte riktigt. Då står alltså någon minut utanför bilen och väntar? :slight_smile:

Ett enkelt knapptryck och bilen är redo, vinter som sommar, slår ju det mesta. :slight_smile:

1 gillning