Domino's Pizza blev ingen succé i Italien

Det var innan mejeriprodukter blev dyra!

1 gillning

puke GIF

Många snålpizzerior fuskar med billig margarinost, kallas också analog ost, den beter sig på det sättet att det blir fettpölar. Brukar kallas för pizzamix eller liknande när du köper det färdigrivet i påse i butik.

Det är inte ost.

3 gillningar

Jag tror jag alltid har varit nöjd när jag käkat pizza.

1 gillning

@Marcus_Attefors är ju en finsmakare som ska ha extra allt utom ananas. :joy::joy:

Jag har svårt att komma runt att en förortspizza(den gamla hederliga) är bäst. Sedan kan olika finpizzor också vara goda, men får jag välja så blir det en hederlig ortenpizza.. :smiley:

2 gillningar

Kan tycka det beror på dagsformen. Är man bakis så finns det inget som slår en riktigt fin sunkpizza :blush:

Känner du till någon där man kan få strimlad skinka? Känns som att nästan alla sunkpizzerior har slutat med det och jag vill ha det på en äkta sunkpizza.

Kan se @Marcus_Attefors komma till en tillställning med en massa 35+:are. Han får höra att det det skall bli hamburgare. Vän av ordning sätter sig Attefors till bords, pratar om livet, kanske om Teknikveckan, hatar lite på höga skatter, ja som man gör som en god borgare. Maten kommer in. Attefors tar en tugga. Spottar ut maten rakt i ansiktet på värdparet ställer sig upp och skriker "HUR I HELVETE KAN NI SERVERA BURGARE UTAN HÖGREV!?". Tar upp lite picklad rödlök som uppenbarligen är köpt på ICA och trycker in i munnen på stackaren som bara skulle vara snäll och servera burgaren.

7 gillningar

Hen som serverade maten vill fortfarande vara en god värd och går ut i köket för att hämta en pizza åt Attefors i stället. När Attefors ser ananasen och bananen på pizzan går kvällen inte att rädda längre.

5 gillningar

Relaxed Mad Men GIF

2 gillningar

falling down GIF

2 gillningar

Ryktena går att senast @Marcus_Attefors var på Gotland så vaskade han över 200 kilo varm ananas. :joy::joy:

1 gillning

Nu får jag erkänna min okunnighet, strimlad skinka - har inte alla det? Eller vad döljer sig bakom ordet skinka i beskrivningen?

När vi flyttade till där vi bor testade vi en massa olika pizzerior för avhämtning. Bäst var Lorans Pizzeria i Östberga, Stamgatan. Sedan kom Prezzemolo Örby. Den är lite sunkigare men alltså inte bättre än Lorans. Prezzemolo finns på Foodora och har egen hemkörning. Men fått för mig att de lägger mindre kärlek på de pizzor som levereras.

Har du några bra tipps på sunkpizza?

1 gillning

I min värld hade jag varit glad om någon i Norrköping hade haft ostrimlad skinka, här finns bara strimlad.

Den här vill jag ha.

Alla jag köpt på sista tiden har gått över till denna variant.

2 gillningar

Tro mig, strimlad är bättre än alternativet.

1 gillning

Aldrig, tidigare hade vi en pizzeria som inte körde strimlat men den försvann tyvärr.

Skulle jag få en pizza som ser ut som den översta bilden hade jag slängt den. Usch sådan där billig, strimlad skinka är så fruktansvärt.

1 gillning

Det är ju den man är ute efter när man letar efter en sunkpizza.

3 gillningar