Domino's Pizza blev ingen succé i Italien

Vi tycker de har riktigt goda pizzor, har beställt därifrån massor av gånger.

Synd att de ännu inte har börjat med fyllda kanter som de har i många andra länder men det kommer kanske.

Ungefär som när jag kom från tjänsteresa i Gaza för många år sedan och åkte inte hem från Kastrup till Malmö utan Hard rock cafe i Köpenhamn :blush:

1 gillning

Haha..:joy: Fattar exakt..:+1::laughing:

1 gillning

Samma med Starbucks här i Sverige. De gav ju upp också efter ett år eller två.

Expresshouse tog knäcken på dem – även alldeles för stora lokaler.

Men Dominos har ju ingen riktig konkurrens här.

@Esse Jo så var det nog. Trist ändå delvis att inte de amerikanska kedjorna som nämnts överlevde här. Kul med lite mer att välja på.

Jag är ganska säker samtliga snabbmats ställen har att majoriteten jobbar timmar.

Om jag måste välja mellan hut och dominos tar jag dominos. Det är en ok chicago style...isch... pizza.

Men... Tacobell när som helst.

Oh yes! Taco Bell kom till Sverige!

1 gillning

Jag har printat flera hundra kvadratmeter tapet till Dominos restauranger i norden. Jag tror att första etappen i Norden är 150 st ställen.

3 gillningar

Pandemin gjorde så tacobell stängde i dubai :frowning:

Var flera fina fastfood ställen som försvann. Inkl mitt och barnens favorit iHop.
Men buffalo wild wings finns kvar

1 gillning

Kul. Ska bli intressant att se hur det fungerar för dem.

Det var 2016 de startade i Norden (eller då som vi fick börja leverera till företaget som bygger restaurangerna) Inte alls samma tempo längre och det är nog inte att de är alla är byggda. Tror det bara finns i södra Sverige än så länge.

1 gillning

Här nere (Malmö) har Dominos funnits hur länge som helst. Tog nästa för givet att de fanns i resten av landet men det verkar inte så...

Behövs det egentligen fler pizzaställen?:nerd_face::joy:

1 gillning

Behövs fler bra pizzaställen! 90% av alla är ju dynga =(

4 gillningar

När du skriver med ett utropstecken i stället för ett frågetecken låter det som att du tycker att det behövs fler.

Jag minns Starbucks lite som tvärt om, att dom väntade oerhört länge att ens försöka i Sverige jämfört med resten av Europa för dom såg att konkurrensen och kaffekulturen var så stark. När dom sen började etablera sig så var dom noga med att hålla sig till ställen med mycket turister, Arlanda, Centralstationen etc. och där finns dom kvar.

Skillnaden är också att jag upplever Starbucks som likvärdiga med Espresso House, George etc. Jag trodde alltid att dom helt sonika skulle köpa en stor kedja i Sverige för att etablera sig.

Gillar man bakfyllepizza – den typen som dryper av fett, har dubbla lager kebab samt pommes på ovansidan – så är man ju 90% nöjd!

Minns en pizzeria som hade pizzor för 35 kr när alla andra standardpizzor var uppe i 55-60 kr. Var tvungen att prova en gång och det var en stor pöl av fett på pizzan som man kunde hälla av om man lyfte ena kanten av pizzan.