Domino's Pizza blev ingen succé i Italien

Från sajten:
image

Det stora pizzalandet Italien har sagt sitt och Domino’s Pizza stänger sina restauranger och lämnar Italien.

Den amerikanska pizzakedjan Domino’s Pizza har kämpat i sju år med att bli lönsamma i Italien men nu kastar de in handduken. Planen var att ha 880 restauranger i Italien 2030 men nu meddelar de att samtliga 29 restauranger stänger för gott. Italienarna är kräsna med sin pizza och när en amerikansk kedja dyker upp som även serverar något så hemskt som ananas på pizzan så förstår undertecknad att det inte gick så bra.

Här i Sverige finns Domino’s Pizza i Lund, Malmö, Helsingborg, Halmstad och Göteborg och planen är att öppna totalt 100 restauranger. Ännu finns kedjan inte i Stockholm men det kanske kommer inom kort.

Källa: Guardian, via Feber

2 gillningar

Har hört att de börjar med Sollentuna. :pineapple:

3 gillningar

Usch vilken mardröm, då får man ju flytta. Räcker med att ha pizza hut ett par kilometer bort. Kan känna ananasdoften ibland.

Pratade en gång med en som hade en typisk svensk pizzeria med frukt på pizzan och kebab mm. En dag stannade en hel busslast italienare utanför och kom in. Nu skulle här bakas pizza. Men de fotografera endast menytavlan som bevis hur illa det var och för att kunna visa hemma :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Finns det några mer konservativa än italienare när det gäller mat. Nog för att dom har mycket god mat men att typ äta pasta 5-6 dagar i veckan låter hemskt.

Går man runt i en italiensk stad så finns det ju väldigt få andra restauranger med utländsk mat.

1 gillning

Har den restaurangen ett stenkast från mig. Det som gör mig mest förbannad är deras orimliga anställningsvillkor där många anställda jobbar på timmar och blir inringda på dagen. Underbemanning som resulterar i avsaknad av regelbundna raster. Även hotet om att om man inte tar timmarna samma dag som de erbjuds så får man inga fler.

Kul att de tog det amerikanska "succékonceptet" hit då! Usch va fult med sådana där arbetsgivare.

Ibland är dom rätt tondöva, amerikanerna. Dunkin’ Donuts försökte ju i Sverige också. Jag har inget problem med varken Dominos eller Dunkin’ och har ätit massor av båda under mina år i Boston men bara för att man är stor och väletablerad i USA blir man det inte automatiskt i ett annat land där konkurrensen är helt annorlunda.

2 gillningar

Ja det är illa. Men mest illa är smaken. Jag förstååååår det inte. Det är ju som om McDonalds skulle öppna upp och börja ta kunder från finburgarsställen.

För en som aldrig har ätit på Dominos, smakar det typ som Pizza Hut?

Billys pan-pizzs konsistens utan billy smaken och allt toppat med skinka i tärningar som är hårda.
Kycklingklubborna var helt ok. Men inte något jag jublade över. Som vilken annan bufferestaurangskycklingklubba som helst.

Ämen fyfan!

sick jim carrey GIF

Season 9 Joey GIF by Friends

5 gillningar

Jim Carrey Reaction GIF

Brödet är för salt och har någon majsmjölkblandning eller något ovanpå sig, typ knottrigt.

Toppingen sedan känns bara halvfabrikat.

Låter som jag inte har missat något :nauseated_face:

Testat dominos två gånger i Sverige. Inte särskilt gott. Random pizzeria är bättre

1 gillning

Det är ingen finpizza, men det går hem hos ungarna. Testade deras beef kebab idag och den var så starkt kryddad att jag fick äta den själv

Älskar både dominos och pizza hut. Nom nom!

Jag har ätit och njutit av Domino's i Latinamerika. Ni vet känslan när kyckling och ris med bönor är det enda man sett, känt lukten av och ätit i tre-fyra veckor - att då få en Domino's är som en dröm..:sunglasses::sweat_smile:

8 gillningar