Domino's Pizza blev ingen succé i Italien

Bästa sunkpizzan jag hittat är Ivanders pizzeria i Stureby. Länge tog de bara kontanter (pluspoäng för sunkpizzeria) men enligt Apple Kartor har de numera Apple Pay så de kanske har blivit sämre (eller bättre beroende på hur man ser på det).

1 gillning

Menyn (2013)

1 gillning

Aha, håller helt med dig isåfall att strimlat är bäst. Men har inte tänkt på det då det inte är en stor sak för mig. Minnet säger dock att de flesta gått över till den andra varianten.

2 gillningar

En Hawaii med annanas OCH banan med en skvätt tabasco på är pizza nirvana. :stuck_out_tongue:

Tycker inte man ska kalla det sunkpizza, en vanlig klassisk äkta svensk pizza är vad det är!

2 gillningar

Fast man får ju inte sådan pizza av en slump. Det får man ju när man går till det där haket på hörnet som fortfarande lyckas ta 65 kronor för en standardpizza.

Jo helvete, har åkt dit på det där en gång på ett ställe som tog 110 spänn för dyngan.

Vi äter inte pizza så ofta men när vi gör det har vi en av Göteborg bästa bara ett stenkast ifrån oss.
Han använder bra råvaror och rekommenderas om ni har vägarna förbi.

Min favoritpizzeria. :heart_eyes:
Det jobbiga med dem är att de inte har Foodora eller hemkörning utan man måste ringa och beställa för att sedan åka dit och hämta själv.

1 gillning

Ja. Han är old school. Men kanske blir ändring när sonen tar över.

Jag gillar Planens vid Sockenplan. Absolut inte sunkigast med riktigt god klassisk ’svensk’ pizza.

1 gillning

Ja, den är bra också.

Vill jag ha lite mindre exklusiv pizza så är det 1889 som gäller i Mood-gallerian. Deras Spicy Italian är riktigt fin.

1 gillning

Det där är inte sunkpizza!

Lite mindre exklusiv skrev jag ju :slight_smile:

Sunkpizza för borgare.

2 gillningar

Hmm, verkar som vi lämnat tråd-ämnet.
Men för att åtminstone närma oss början på tråden (alltså Amerikanska företag som försöker etablera sig i Europa) så har vi ett bra exempel här Why Walmart Failed In Germany - Cheddar Examines - YouTube

Bodde på ett vandrarhem några dagar i somras. Det var ett italienskt par som enbart åt pasta vid varje måltid. Jag skämtade med min fru och sa att vi också borde laga till spaghetti en måltid, och sätta oss bredvid dem och gå loss med kniv och gaffel. Jag tyckte att tanken var väldigt roande, men min fru sa bestämt nej.

1 gillning

Det hade blivit dålig stämning!:joy:

Det är just det som var min plan :sunglasses:. Kanske med en hawaiipizza också som kronan på verket :grin:

1 gillning