Det krisar hos Viaplay – över 25 procent av personalen får lämna

De har reklampauser i sport. Hockey relativt ofta, fotboll mellan halvlekarna. Massor av reklam från spelbolag.

Det har jag aldrig på de jag tittar på (Max, Discovery, TV4).

Skulle de lägga in reklampauser i den livesända sporten jag tittar på så skulle jag inte vara så dum att jag spenderade en enda krona till på aktuell tjänst. Jag skulle säga upp den omedelbart.

Såg reklam för Lendo och något mer I pausen på Allsvenskan senast i dag på TV4 Play+. Var även någon reklamfilm för OS på Max. Detta var mellan halvlekarna.

Står även när man skaffar paketet på TV4 Play:

*Livesändningar och TV-kanaler innehåller reklam

I pausen, ja. Jag struntar i vad som sker i pausen, jag talar om den livesända sporten. Där har jag aldrig sett reklam och skulle jag se det så är det uppsägning direkt.

Det var det jag skrev att Viaplay också har. I halvlekspauserna i fotboll och oftare i hockey för de har fler pauser och så kallade powerbreaks.

Ja, och jag skrev att de som har abonnemangen för att se live sport berörs inte av reklamen. Jag förstod det som att du insinuerade att de gjorde det :blush:

1 gillning

Nu ska de börja med sportwashing också. Undrar om de får betalt för att sända fotboll från Saudiarabien.

2 gillningar

Riktigt vidrigt!

Som om det inte fanns nog med anledningar att aldrig skänka sina pengar till Viaplay tidigare, med högerextrem majoritetsägare, vansinniga priser etc. Nu ska de hålla på med sportswashing också.

Hoppas så många som möjligt tar sitt ansvar och aldrig betalar en spänn till dem.

1 gillning

Klart dom får... ett riktigt grisföretag det där.

1 gillning

Tyvärr ingår dom i mitt "All fotboll..."-abonnemang från Telia så jag mår lite illa över det hela nu. Får se om jag tar till andra metoder för att se mina favorit lag/ligor framöver.

Ja, jag hade då fimpat abonnemanget omedelbums och låtit dem höra varför. Det är de ENDA muskler vi konsumenter har :man_shrugging:t3:

Pratar ändå om att köpa rättigheterna till Four Nations turneringen enligt aftonbladet. Galet.

De köpte även tillbaka Champions League.

Nu vill Viaplay få en avbetalningsplan hos Skatteverket

Jag tycker det är märkligt att man får driva vidare ett företag med så stora skatteskulder. Skatteverket borde dra åt handbromsen i ett mycket tidigare skede.

Många företag som är i samma sits, visst är det märkligt.
Ca 30 procent av alla bolag som går i konkurs denna höst / vinter hade tillfälliga anstånd gällande skatten från pandemin. Är som att kissa på sig, det värmer för stunden. Vi skattebetalare som står för notan

1 gillning

Konstgjord andning på hög nivå. Visserligen var ju pandemin något som regeringen aldrig hade hanterat tidigare. Men att ge bolag utan ett rimligt resultat eller budget anstånd hjälper ju ingen. Min revisor blev nästan sur när jag inte plockade ut arbetsgivaravgifts återbäringen då jag menade att jag inte lidit någon skada. Men han menade att det var ens rätt att plocka ut så han skickade in uppgifterna. Faktum är att jag märkte aldrig någon nergång på min firma under pandemin så jag var lyckligt lottad.

1 gillning

Ja det var bra. Vi var tvungna till korttidsarbete slutet av 2021. Alternativet hade varit att säga upp. Det stödet fungerade precis som det skulle för oss och början av 2022 var det full fart igen med bibehållen styrka. Men man var tvungen att ha likviditet för att söka stödet för pengarna kom flera månader senare

1 gillning