Det krisar hos Viaplay – över 25 procent av personalen får lämna

Om din IP address byts kontinuerligt på grund av en dynamisk IP-lösning bör du kontakta kundservice som kanske kan hjälpa dig.

Kanske?

Låter som att detta innebär att man inte kan titta på Viaplay när man är utanför hemmet. Idioti rent ut sagt. Ofta kollar man ju i tunnelbanan på väg någonstans.

1 gillning

Pratade med kundtjänst och de säger att Viaplay fungerar på mobilen utanför hemmet men att man måste vara hemma när man loggar in.

Oklart hur länge och väldigt dåligt med information om hur allt fungerar än så länge.

1 gillning

Jag antar att kundtjänst har ingen kunskap om det tekniska. Det brukar nog ofta vara så.

Nej, de klipper och klistrar bara in svar eller läser dem ur en pärm.

Vi har Viaplay i vårt Telenor abonnemang men kollar sällan. Är ju inte så mycket att se där så vi känner oss safe. :joy:

Men fattar jag det här rätt, man kan bara vara inloggad på en enhet i taget? Som dessutom måste startas/loggas in när man är hemma?

Hur du än gör så kommer du ju att bli bannad såklart. :joy::joy:

Nej, du kan vara inloggad på sex enheter per dygn men bara titta på samma sportsändning från en åt gången. Film och tv-serier kan du se på två enheter samtidigt.

Du måste logga in på dem på samma IP-adress som du är inloggad med på tv:n.

Åker du till ett lantställe kan du byta hem genom att logga in på en tv där.

Det går inte att titta från två olika hem samtidigt.

Tänker att detta kommer bli ett problem för de med mobilt bredband och dynamiska IP-adresser.

Det där sabbar ju att sonen och jag kan kolla på samma match från olika ställen.

Måste man alltså ha en TV? Funkar inte med en annan typ av enhet?

När jag frågade kundtjänst sa de att det även kommer fungera på enheter kopplade till en tv som Apple TV, Playstation eller liknande. Men ja, även de kräver en tv eller datorskärm.

Det skulle vara intressant att granska Viaplay på riktigt. Försöka få fram vad sportpaketet borde kosta. Har de legat för lågt eller har de slösat bort pengarna så att just vi i Sverige för betala ohemult mycket nu med dålig tillgänglighet? Jag vet inte vad man får betala i andra länder.

Man har tokslösat på fotbollsrättigheter.

Vi gör inga rättighetsköp som vi inte tror är en bra affär.

:joy:

Nu kan jag inte deras affärsmodell vad gäller reklam och betalande tittare. Frågan är dock vad det skulle kosta per betalande tittare att finansiera det avtalet med beaktande av andra rimliga intäkter? Och hur såg priset ut jämfört med hur TV-bolag i andra länder betalt?

Well, de som endast har abonnemanget för att kolla live sport berörs ju inte av reklamen…för dem är det ju lugnt :blush:

Nja, nu hänger jag inte med. Det är reklam även för oss som betalar. Men det var inte min poäng. Min poäng med att ta in reklamen är att jag menar för att förstå affärsmodellen måste man veta vad de räknar på att dra in på reklamen.

Modellen känner jag inte till och inte heller det jag syftade på :blush:

Endast det faktum att de inte kan göra reklampauser i livesändning sport.