Den minst företagsvänliga banken i vårt del av världen
Det är vad Skatteverket gissar också.
Förutom den kassa upplevelsen så vet man ju inte vart pengarna man betalar hamnar. Finns nog en hel del tveksamma personer bakom dessa IPTV-leverantörer...
Helt sant. Det enda man vet är väl att det inte hamnar några pengar hos rättighetsinnehavarna...
Rätt OT men Gruber skrev en ganska bra artikel häromsistens där han jämförde att betala med att pirata: Daring Fireball: Apple Again Hikes Prices for Its Media Services
Exakt, jag har dock gett upp att argumentera om detta för mina kompisar...
edit: Bra men lång text från Gruber
Vilka psychos.
Den dag Viaplay går i konkurs ska jag skåla med champagne.
Jäklar! Undra vad som händer med mitt Telia-paket då. Om det blir motsvarande höjning där...
De gör väl vad de kan för att undvika konkurs?
Inte så länge du har bindningstid kvar.
Tror jag har knappt 3 månader kvar. Får väl njuta så länge det varar...
Mitt går ut i april.
Får göra en ny ekonomisk kalkyl helt enkelt. Vill gärna ha Allsvenskan, Premiere League och F1. Kanske blir att gå över till F1TV och Discovery+ och skippa PL...
Jag tror att jag kör vidare på något paket hos TV4 Play bara. Det är Serie A jag helst vill se.
Ja, det kan ju vara ett alternativ ochså. Då får man ju CL också. Men det kommer med stor sannolikhet bli PL som får stryk på foten. Allsvenskan MÅSTE jag ha
Frågan är om Viaplay behåller Premier League till 2028 eller om de börjar sälja av den rättigheten också.
Man tappade streamingkunder innan höjningen pga priset, så javisst.
Dom drar ner på allt annat så det enda som blir kvar av värde är sporträttigheterna. Hur länge har dom råd att behålla dom? Och vem plockar upp dom istället?
Och där sa jag upp mitt abonnemang. Behöver egentligen bara Motor men blir ju påtvingad hela sportpaketet för att kunna se Motor.
Men nu blir det ju kris senare i vår när F1 och Indycar drar igång igen, hoppas någon billigare tjänst tar över, skulle gärna få ha kvar svenska kommentatorer...
De har rättigheterna till Formel 1 även nästa säsong. Tveksamt om de behåller dem efter 2024.