Det krisar hos Viaplay – över 25 procent av personalen får lämna

Jag är inte kvar där ännu, men det var lite min tanke. Han blev både glad och sur. Glad för att han kanske kan spara 500 i månaden, sur för att ViaPlay och Alliente inte har berättat det här för honom.

Han frågade om hans inloggning ändras och om ViaPlay kommer att minnas vad han tittat på i serier?

Jag ska se om jag hinner titta förbi honom i eftermiddag, men vi har 10 kompisar som snart börjar anlända för en helg i sus och dus. Plus att jag är byggledare..:sweat_smile:

Hos Viaplay använder man samma inloggning. Hos C More (TV4 Play på måndag) är det separat inloggning om man loggar in via leverantör.

1 gillning

Golf brukar inte ingå om man har Viaplay via Allente, Telia eller liknande. Annars är allt samma som att skaffa direkt hos Viaplay.

Golf säljs även som en separat tv-kanal.

2 gillningar

Fortfarande mörkt för Viaplay....

:camera_flash: Visa det här inlägget på Facebook Bei Facebook anmelden | Facebook

Sist sa dom väl att dom skulle fokusera på sporten men frågan är hur lång tid det tar innan dom måste börja sälja av dom extremt dyra rättigheterna och då finns det inte mycket kvar av kanalen.

Man kan skriva, den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Det är Viaplay just nu :slightly_smiling_face:

Frågan är hur mycket företagskulturen från Kinnevik/Stenbeck har funnits kvar?!? Investera, investera, investera och så småningom kommer avkastning...

De ska sälja det Engelska bolaget som sände sport. Samt dra sig bort från flera länder, verkar inte bli mycket kvar av Viaplay.

Undrar hur hårt de drabbas av IP-TV piraterna?

Förmodligen inte jättemycket killgissar jag. Man har ju satsat helt vansinnigt, bara Premier League kostar 25 miljarder för 6 säsonger i norden. Hyfsat svårt att få tillbaka.

1 gillning

Rent storhetsvansinne alltså :slight_smile:

1 gillning

Ja som händer med vissa företag och företagsledare. Man stirrar sig blind på tillväxt och omsättning men glömmer ekonomisk hållbarhet och lönsamhet

Yep, verkar som det.

Där rök Viaplay till förmån för Sky :blush:

Trots att pengar har varit så billigt så är jag lite förvånad över hur enkelt det har varit att få tag i pengar där tillväxt och marknadsandelar varit helt överordnat.

Bankerna är väldigt speciella. Pratade med ett nystartat fastighetsbolag i veckan. De har en ganska intressant affärsidé som jag dock inte kan bedöma om den håller. Men pengar fick de. Nu efter ganska kort tid har banken och bolaget kommit på kant med varandra då banken vill att de riktar in sin verksamhet på ett annat sätt än vad tanken från början var. Bankens idé är extremt kortsiktig och kommer ge väldigt liten avkastning men kanske avkastning inom kort.
Här driver alltså banken ett nystartat bolag mot en sämre affärsidé istället för att låta bolaget testa ursprungsidén. En av ägarna berättade att bolaget har inte alls den kompetens eller det intresse av inriktningen som banken vill se så på så sätt blir det även en verksamhet med hög risk pga svag kompetens.

1 gillning

Ja det är ju helt otroligt, är det SEB månne :wink:
Kapital har varit väldigt lätt före krig och inflationen att få tag i. Nu är det tvärtom. Finns liksom inget mellanläge som är hållbart. Samma gäller ju lite Riksbanken som fick massiv kritik 2008 att man inte höjde räntorna och sedan eldat på med minus räntor tills nu då de panikhöjer

Jag blev nyfiken och det kom en artikel på AB

Där ser man

Jag tror faktiskt att de är SEB...

8,6 procent var en mycket högre siffra än jag hade gissat. Säger det inte något om prisbilden hos streamingaktörerna att så många accepterar stöket med IPTV? Jag körde det under en kort tid men användarupplevelesen var verkligen under all kritik.

2 gillningar