Det här är Googles spelplattform Stadia

ah du ser :slight_smile:

Fick rådet att sätta på 50Hz på Chromecasten i inställningar på Google Home-appen och det verkade lösa problemet.

Tycker ändå det är skumt att vissa spel fungerade medans andra inte alls gjorde det.

Om detta löste problemet så kan du markera inlägget som lösning, så att andra lätt kan hitta det i framtiden om de skulle råka ut för samma!

Kul att det löste sig :slight_smile:

Hur gör jag det?
Hittade ingen bra knapp för det.

Under inlägget ska där finnas en knapp, men nu när jag tänker till så är det nog bara under andra som svarat på din tråd. My bad!

Capture

Den knappen har jag varken på andras eller på egna inlägg.

Tänker på rabatter, aprils spel har jag fått.

Ok! Nej hittar inget särskilt där just nu!

Hittar inga deals för Pro-användare i shopen, någon som vet varför?

Google gör sitt för att vi skall sit­ta inne i dess Coro­na-tider och bjud­er där­för på Sta­dia Pro i två månad­er.

Sta­dia Pro är betal­vari­anten av molnstream­ingtjän­sten Sta­dia och ger utöver högre upplös­ning och upp­da­ter­ings­frekvens även sur­roundljud samt ett och annat gratis spel.

Gra­tis­er­b­ju­dan­det gäller även oss som redan prenu­mer­erar på Sta­dia Pro och det är ju schangtilt.

Alla spel som köps under tiden kan du fort­sät­ta använ­da även om du ned­grader­ar dig till grati­s­abon­ne­manget efteråt men då med lägre upplös­ning och upp­da­ter­ings­frekvens. Spel som ingår kost­nads­fritt i Sta­dia Pro kan du inte fort­sät­ta spela gratis.

1 gillning

Varje gång jag använder stadia tänker jag: Detta ÄR framtiden för consol gameing.

Är inte helt insatt i spelvärlden (jag spelar lite Apple Arcade på sin höjd) men varför är det både nya Playstation och Xbox på gång om Google Stadia (och liknande) är framtiden?

Det är nog sista generationen trots allt.

Jag med! Nu väntar jag bara på Final Fantasy 7 remake dit!

1 gillning

Då kan man äntligen vara lycklig.

nja…jag tror det kommer en Xbox X Series Cloud X…som är en kontroller och chromecast a´la microsoft… det kommer vara den sista generationen.

MEN…å andra sidan sitter väldigt många vad jordens befolkning på riktigt kass internet länk…

Sony och Microsoft ser väl fortfarande en stor marknad i att ha fysisk consol. Cloud gaming har ju precis kommit igång och lär ta några år innan det blir “standard”…
Jag var länge och väl sååå skeptisk. Nu kan jag inte prata nog bra om det

De satsar ju dock på båda hästarna.

Jo men det kan man ju säga Nvidia gör också.
med GFN är ju egentligen den ända förloraren just Nvidia, varför ska man köpa deras kort när man kan använda GFN?
Men det är spelutgivarna som drar öronen åt sig.

Tänker att Nvidia gärna står för beräkningskraften i servrarna :slight_smile: