Det här är Googles spelplattform Stadia

Snart dags för ett andra Stadia Connect. 18.00 på tisdag.

Och här är reslutatet.

Nu är väl dealsen tillbaka va @Peterboxy ?

Japp. :grinning:
Lite kul nyheter som presenterades idag.

Tråkigt att fallen order var lågt bort. men roliga nyheter ändå.

Testade PUBG, funkade bra, fötsta matchen sedan 2017, rätt nöjd med en andra plats och sju kills. Knappt varit bättre än 10 på Steamversionen.

2 gillningar

3 nya spel för Pro-användare.
Steamworld Heist
The Turing Test
Zombie Army 4

1 gillning

Såg att NBA 2K20 kos tade strax under 39:-
Gillar varken sport i verkligheten eller i spel, men kul att ha ett spel till i listan.

Är det någon annan än jag som har problem med latency med kontrollern?. Jag tror ärligt inte det är stadias fel utan det är kontrollen som inte är lika snabb som tex xbox kontroller.

när jag lirar ghost recon så är det vansinigt irrterande.

Kör jag tangentbord mus funkar det klockrent

Har kört en del Metro Exodus men det är ett så långsamt spel så svårt att märka något där. Samma sak i Red Dead som är ännu långsammare spel. =)

1 gillning

Nej märker inget i Destiny!

1 gillning

aha!!!..jag märkte att det faktiskt var ett nätstrul :slight_smile:
Jag hade ändrat i brandväggen att Chromecasten fick prio på trafik. och Kontrollern får gå den “vanliga” vägen…så kontrollen tog några ms på sig extra att prata med Stadia…

Löst nu :slight_smile:

Från sajten:
image

Google har tidigare berättat om Google Assistant-stöd för sin spelkontroll. Nu har det kommit men är inte riktigt vad Google lovat.

Det fanns storslagna planer på att låta röstassistenten hjälpa dig i spel. Både kunna fråga om lösningar eller använda den för kontroll i spelet. Nu har funktionen rullat ut till Stadia-kontrollen men i dagsläget kan vi bara fråga om vädret eller styra våra smarta enheter långt utanför den virtuella världen. Mer funktionalitet lär vi få se i framtiden.

Källa: Engadget.

igår var första gången jag fick betala för denna tjänst… Nu måste man ställa sig frågan om det är något att ha för $9.99/månaden.

Jag har kvar den för det är mysigt att logga in någon gång i kvartalet :slight_smile:

jo jag kommer också ha kvar den…Fallen order ser jag fram emot. men det MÅSTE komma mer AAA

Ja verkligen och det tror jag kommer komma, jag tror också de kommer utveckla egna nice spel.

Själv drömmer jag om Anthem… men det är jag nog ensam om.

yepp det är du ensam om.
Men vem vet, de kanske gör det åt dig?

Haha kanske!

Jag skulle görna se en Anthem2 eller liknande. Gillade tanken med spelet och gav det ett ärligt försök… men nä.

Lite som mass effect andromida, man ville så gärna tyckaom det men det gick inte.