Det här är Googles spelplattform Stadia

När sjuttan beställde du för att redan fått det? 1985?

Haha, själva kontrollen dyker upp i morgon men jag har fått kod redan för att kicka igång det på min Chromecast eller via webben.

1 gillning

3
Vid lanseringen har Stadia stöd för Chrome OS-surfplattor, t.ex. Pixel Slate, Acer Chromebook Tab 10 och HP Chromebook X2. Vid lanseringen har Stadia stöd för telefoner i Pixel 2, Pixel 3, Pixel 3a och Pixel 4-familjerna.

Läste lite finstilt… innebär detta att man inte kan spela, via chrome, på en macbook?

Klart man kommer att spela på TV:n, via CC och nätet, men jag som mest spelar FM, ser ju en möjlighet att göra det via en gammal macbook.

Chrome via webbläsaren skall gå bra också.

1 gillning

Bra där!

Man borde beställt redan -85 :slightly_smiling_face:

Då borde man kunna installera Chrome via en (ett?) apk på Nvidia Shielden och köra på den, tills den inbyggda Chromecasten får stöd?

Igår avbokade jag min leverans av Stadia och tillhörande Chromecast och handkontrollen. Tröttnade ordentligt på leveransen, där jag tycker man kan kräva väldigt mycket mer av Google som globalt företag. Har även kollat på en del tester och tyckare, och visst, det är lanseringen som får mest spott och spe, men även funktionaliteten klagas det lite på.

Avbokat, avvaktar - tror på detta, men kommer vänta ett tag.

Fick min kod rätt sent igår så blev inte så mycket spelande, fixade användarnamn och drog igång de två spelen man fick med. Samurai Showdowns med teknade grafik så helt okej ut ingen skillnad mot lokalt spelande. Men, Destiny 2 tyckte jag så markant sämre ut, lite blekt trista mörka delar av bilden. Kanske bättre på TVn nu satt jag vid datorn med en 1440-skärm.
Latensen var det inga problem med visste jag inte att jag verkligen skulle kolla efter det så tror jag inte man märker det.

Ska bli kul testa med kontrollen sen (som äntligen är skickad)

Någon tappade bort mitt paket så ingen kontroll förrän senare idag!

1 gillning

Försökt få igång det i en timme nu…

Med Chromecasten som det strular?

Lägg gärna till Peterboxy som vän på Stadia, lite tunt på friendslisten där just nu. =)

Har två så jag får byta ut den eller något

Lägg till macmec

Äntligen!

1 gillning

Jag har ett underligt problem när jag kör Stadia via Chromecasten.

Med original-“laddaren” så funkar vissa spel (Destiny bland annat) helt utan lag medan Metro Exodus är bilden 3-4 sekunder efter mina knapptryckningar, ljudet är i synk. Detta är både med kabel eller wifi.

Använder jag däremot en IKEA-laddare så har jag inga problem. Men står en gul text på skärmen (chromecastens-standarbild) att jag borde använda originalladdaren om jag ska streama bra i 4K.

Jag förstår inte vad som är fel då vissa spel funkar men andra inte.

Vilken intressant bugg, bara att rapportera in :slight_smile:

Google har ju alltid varit lätta att få tag på, testade en PM på Facebook till officiella Stadia.

Haha - finns det inte en officiell buggrapporterare i själva Stadia-appen?

Really?. Jag har haft 3-4 Google support case och fått svar skit fort.

Tog 5 minuter så hade de svarat på Facebook.