Vi var ute på Härön med några vänner och jag använde ChatGPT för att hinna läsa skyltar och få svar på lite konstiga saker under vandringen. Jag kan rekommendera Härön, vi gick runt 4 km med en bad/lunchpaus på vägen. Lagom kuperat så att barn kan hänga med, förutom att man då inte hinner läsa skyltarna på ett normalt sätt.
Längs vägen såg det ut som om någon hade hällt ut bensin i vattensamlingarna, vilket kändes konstigt eftersom vi var en bra bit ut på ön och inga motorfordon är tillåtna där.
Jag fick detta svar, vilket låter vettigt, så jag har ingen anledning att kolla upp det mer. Jag pratar in i ChatGPT-appen, så mina meningar kan ibland bli lite konstiga när den hör fel, men den verkar ändå förstå.
Gick även förbi en sten som kändes lite malplacerad.
Selfie!
Och kor!
Och en ny skylt.
Båten tillbaka, utan att blanda in AI
Kan flika in att om ni har en Apple Watch är det bra att sätta en flagga vid båten så ni hittar tillbaka om ni virrar bort er. Det gjorde jag och hamnade bland kor.
Edit: Den skarpsynte kan märka att tiden på skärmdumparna från ChatGPT är lite konstig. Det beror på att frågan först ställdes i en lång tråd där andra personer syntes i bilderna. Eftersom jag inte ville posta bilder med andra på nätet, ställde jag frågan igen i en ny, egen tråd. Fast jag fick samma svar.