ChatGPT

Inte att den minns mellan konversationer, jag har hade tidigare bett den att minnas en portkod vilket den säger att den ska göra, fast när jag startade en ny konversation så hade den ingen aning.

Kika under inställningar, anpassning, minne.
Där låg nu portkoden som jag tidigare hade bett den att minnas. Verkar som minnes funktion fanns innan fast var spärrad pga Eu

Lite läskigt vad den minns ändå.

Mer ovant fast ska den vara en effektiv assistent så blir det ju lättare ju mer den vet om mig.
Hoppas att nästa grej blir att OpenAI slopar sitt moral filter så man kan få prata fritt.

Lite väl smööööörigt va? :rofl:

1 gillning

Tror jag endast kommer hända med AI från Musk.

Att man inte ska få hjälp att bygga en bomb eller mörda statsministern fattar jag men vad är så farligt med nsfw? Undra vad en Ai skulle tycka om oss? :sweat_smile:

Där måste jag ändå ge Musk en eloge.

Vad fan…gick ju innan minnesfunktions uppdatering.

Fast annars så funkar minnes funktionen, detta gick inte innan… notera att det är två olika konversationer.

Av den texten att döma gör ju att AI intresset svalnar rejält med dessa osanningar. :joy::joy:

1 gillning

Kan någon hjälpa mig exportera ut alla bilmodeller som innehåller ”9594” i kolumn ”Wingbar Edge” från denna fil? :innocent::grinning:

Har försökt med gratisvarianten av ChatGPT 4, men den får inte fram allt liksom.

Alternativt är att få ut datan till en Excel-fil och sortera fram det där :nerd_face:
Tacksam för hjälp :heart_eyes:

Kopiera/klistra in i Excel, filtrera. Borde funka hyfsat. Inte så ChatGPT:igt, men lär lösa problemet bättre.

Går det fortfarande att lösa saker utan AI? :joy::joy:

1 gillning

I dom flesta fallen förmodligen bättre, snabbare, mer konkret och korrekt än med den där floskelgeneratorn. Om man har någon kunskap, men det är väl ett minne blott snart med tanke bara på vad man sett här i bubblan. :rofl:

Exakt Goggle och AI ser ju till att fördumma oss då vi inte behöver lära oss något längre.

Vänligen Ove

Du glömde två snesträck i signaturen, @Hakan_Anderblir ju ledsen nu.

//Petimetern

1 gillning

Ja, man har sett många skräckexempel här i bubblan.

//owe 2.0

Jo tänkte det som sista utväg, men jobbigt på telefonen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning