Bra webbkamera?

Nu är jag tröttnat på min inbyggda kamera i jobbets laptop. Tänker att jag köper en kamera själv. Mest för att få den på rätt höjd när man sitter och skriver, räknar eller läser och är i bild.
Gör man bort sig om man köper någon av dessa som webbkamera? Någon fler man bör kolla på? Tänker alltså köpa något enkelt litet stativ till. Känner redan hur snygg jag kommer bli…:sunglasses:

Det blev Razer Kiyo då det är ganska mörkt där jag ibland sitter. Tänker att led-ringen kan göra mig lite rättvisa…:roll_eyes::grin:

1 gillning

I bästa fall tar den bort skuggor i ansiktet. I värsta fall blir du blå.

1 gillning

Hehe… Blå…:face_with_raised_eyebrow: Fasat idag blir jag röd om jag kör på morgon och kväll så om man blandar dessa färger blir jag lila…? :grin:

Fast seriöst är jag mest ute efter något som är helst är lite bättre än datorn(en tre år gammal HP) och framförallt ha den på ett stativ bakom datorn så man jan ha laptopen på bordet och jobba samtidigt som man har digitala möten. Nu ser man ju helt meckig ut när man tittar ned. Det blir på tok för stor dubbelhaka…:face_with_raised_eyebrow::grin:

Jag är bortskämd med en väldigt bra kamera i iPad Pro.

5 gillningar

Jag gjorde en @Sevis och köpte två…:flushed:. Slog till på en Logitech C922 Pro också. Man måste ju jämföra…:roll_eyes:. Men siktar på ett stativ…:sunglasses:

1 gillning

Du får skaffa en app som du kan växla mellan kamerorna med och imponera alla på Teams med att byta kameravinkel.

1 gillning

Finns det sådana…?:smiley:. Underbar start på mötet, Ööö, hörni nu ska vi kolla vilken kamera jag ser bäst ut i… Äää, vad tycker ni… Hörs jag…? Hallå… Hallå…

Har inte så bra koll på PC men jag hade en sådan app till Mac ett tag. Man valde appen som kamerakälla och sedan kunde man växla kamera/lägga på effekter osv. i appen.

(Detta var många år sedan när man fortfarande använde iChat.)

1 gillning

Bra kvalitet ja, men den sitter fel placerad. När jag använder iPaden tycker folk inte jag tittar i kameran när jag tittar på skärmen…

Titta på kameran när du pratar. Man slipper dessutom känna att man har ögonkontakt med någon då, vilket jag tycker är jobbigt.

Jag har försökt men fungerar inte för mig och känns konstigt att inte titta på den jag pratar med, tyvärr.

Kör själv 2 ibland 3 kameror när jag kör Engelska lektioner. Använder mig av OBS studio. Har även en greenscreen så man kan göra lite roliga saker för eleverna. :slight_smile:

2 gillningar

Okej, varför två eller tre kameror? Kunna titta i olika vinklar?

3 olika kamera vinklar, en rakt fram ifrån, en lite från sidan och upp ifrån och ner om man t.ex. skriver och vill visa bokstavering. :slight_smile:
Kör lektionerna mer levande och intressant när man byter vinklar vid rätt tillfälle!

1 gillning

Letar efter en bra webbkamera, vilken ska man ha? Eller vilken kör du, och kan tipsa om.

Ser det finns rätt många olika. Allt ifrån 500-2500 kr.

Vi har en Logitech C920 som vi är nöjda med. Vi använder den inte till nåt avancerat. Köpte den förra våren för att hålla digitala möten med förskolan och sambons förening. Har använt den en del för att prata med mina föräldrar och syskon den dess också… Den har funkat bra till det vi använder den till. Kostade väl runt 900 tror jag och den ligger kvar där nånstans.

1 gillning

Jag kör en C920 Pro också! Fungerar kanon till möten och de lektionerna jag håller på helgerna! :slight_smile:

1 gillning

Logitech Brio är otroligt bra. Nästan lika bra och klart billigare är Razer Kiyo

1 gillning

Logitech C920 eller Logitech Brio som sagt redan.

Men det som ger dig absolut bäst kvalité är att sitta så du har bra ljusinsläpp framifrån, gärna lite från sidan också. Alla som sitter och Skypar med ett fönster bakom sig bör ta time out från internet.

4 gillningar