Bra webbkamera?

C920 här också. Köpte billigast hos Netonnet.

1 gillning

Tack, bokat en C920 på Kjell. Hämtar efter jobbet.

1 gillning

vafan! Klart du får köra på en Canon EOS R5 med RF 15-35/2,8 objektiv. Ska vara bra kvalle!

Din iPhone:

Om det ringer då?

Såg tidigare att du sålde lite EF-objektiv. Har du uppgraderat till Canon RF?

jag ångrade mig och behöll mina EF ;D haha , RF 50 var så satans plastig, ingen känsla i de alls.

1 gillning

Airpods?

Det är stor skillnad på bilden i C920 och i Logitech Brio. Sonen har en C920 och det ser inget vidare ut om ljuset inte är väldigt bra. Är Brio för dyr presterar Razer Kiyo nästan lika bra, men fortfarande klart bättre än C920.

Jaha. då fortsätter jag här.
C920 eller c922 har jag kikat lite på och så rekommenderas Kyoto också.
Har lite problem för tillfället med bra belysning. Hjälper den ringen upp att det blir lite mindre skuggor?
Sen å andra sidan… i-landsproblem… 1000 lapp för att synas framifrån… kanske ska strunta i det… :wink:

Gissar att kamerorna som ligger runt 600 kr är för dåliga? speciellt i svagare ljus?

Ringen på Kiyo är ganska betydelselös. Hjälper möjligen pyttelite. Saken är dock att kameran är väldigt bra så det blir bra ändå i dåligt ljus för att vara webbkamera. Jag har aldrig ringen tänd. Ju sämre ljus ju viktigare med kameran, sonens c920 är väl ok(knappt) i bra ljus, men i dåligt ljus överglänser Kiyo och Brio(men brio är ju klart dyrare).

Nöjd med C920? Jag sitter och ska köpa in 4-6 stycken till vårt kontor och funderar på vad man ska ha. Inga problem med belysning på kontoret.

För att man kan. Skitskoj. Brukar använda Snapfilter också i bland :slight_smile:

Supernöjd!

Kör den på kontoret, funkar perfekt.

1 gillning

Jag kör en C920 också och är väldigt nöjd med den!

1 gillning

Jag köpte en sån här för skojs skull och ställde bakom skärmen hemma:

Det gör rätt stor skillnad i höstmörkret märkte jag.
Har en Logitech StreamCam, den borde placera sig mellan C920 och Brio.

1 gillning

Jag kör också C920, helt ok men behöver ljus för att briljera. :rofl::rofl:

Startade precis min webkamera och något har hänt sedan jag uppdaterade till W11 (killgissar jag). Nu är det mycket bättre och ljusare bild än det var tidigare. Kan ju även vara Logitech Capture som är uppdaterad.

Logitech Brio är prissänkt med 500 kr hos Webhallen just nu:

https://www.webhallen.com/se/product/273054-Logitech-BRIO-4K-Stream-Edition

Logitech C920 Pro för endast 799kr