Bluish jobbsök-krislinje

Ett tag får man ju offra sig. Sedan får du flytta om det känns bra. Känns det skit får du flytta ändå och söka nytt jobb. Kan bli ett rörigt år i värsta fall eller så blir allt jättebra.

1 gillning

Ja precis, antingen är jag kvar i ett sjunkande skepp jag inte trivs i ändå… eller så kör jag på något jag tror kan bli riktigt bra.
Tror jag skulle behöva en nystart någonstans ändå, träffa nytt folk och sånt…

5 gillningar

Klok syster! Kör bara, allt annat löser sig alltid! Vi tror på dig!

1 gillning

Fruktansvärt glad att jag har henne, kommer alltid med vettiga kloka svar.
Var precis vad jag behövde.

1 gillning

Beslutet hur du ska göra behöver du inte ta i förväg, när du har erbjudandet på bordet så kan du ta ställning när du har alla parametrar. Bara kör på tills du får ett erbjudande eller ”tyvärr inte den här gången”

Däremot kan du få frågan på intervjun hur du ser på pendlandet så bra att tänka ut något bra lagom löst svar typ ”för rätt tjänst och möjlighet kan jag tänka mig de och på sikt kanske flytta”

2 gillningar

Exakt. Lite som en dator, ibland behöver den startas om, svårt att förklara varför men det blir ofta bättre efter..:smiley:

Du är så ung så flyg med vinden, driv med strömmen och låt solen leda dig.

1 gillning

Du glömde att hon ska carpe diemma skiten ur dagen också

3 gillningar

Jag visste inte att vi var på LinkdIn..:sunglasses::sweat_smile:

4 gillningar

Så sant, och det sa jag även till henne i telefon idag.
Att egentligen håller mig inget är så skulle det kännas rätt kan jag tänka mig flytta.
Så det vet dom.

Men ja vi ska se vad som händer…
Nästa dilemma är vad jag ska säga att jag vill ha i lön för frågan kommer lika förbannat alltid ändå!

Haha ja! Vet du hur många gånger jag behöver säga till folk det om dagen. :joy:
Men ändå fin liknelse!

2 gillningar

Ta i så du spyr. Det gjorde Ian Wachtmeister är han skulle ha avgångsvederlag från Hans Werthén. Han la fram världens lista och Hans bara tittade lite snabbt på den och sa: Inga problem detta får du. Ian kom helt av sig då han stod beredd att strida för varenda post han satt upp. Hans hade bestämt sig innan han gick in att oavsett vad det stod skulle han få det för då kunde Ian gräma sig resten av livet i ovissheten hur mycket mer han kunde fått. :joy::joy:

7 gillningar

Vet inte om jag kan ta i så jag spyr, det är dessutom kommun så finns väl gränser där med antar jag…. Som nuvarande stället.
Men det är det värsta med intervjuer, när man får den frågan.

Man får känna sig fram och vara beredd på att pruta lite kan jag tänka. Är ju ett tag sedan jag löneförhandlade. Men jag är fast där jag är til the day I die för den lön jag har idag kan jag aldrig få som anställd. :joy::joy:

2 gillningar

8:30 är det dags, såklart inte sovit bra inatt. Har snurrat som fan i huvudet och det är inte enkelt att stänga av.
Har mina tvek men trycker ner det så hoppas jag det känns bra.

5 gillningar

Andas, det kommer gå bra :slight_smile:

1 gillning


Vill inte använda jobbdatorn och har inte magic keyboard, då improviserar man. :joy:

7 gillningar

Hur gick det @Bluish ?

1 gillning

Bra tror jag, var verkligen mig själv hela tiden i alla fall på gott och ont.
Jag har inte överdrivet mina förmågor… kanske underdrivit.
Men jag tror hon fick en bra känsla av hur jag är som person och hon sa att det passar in på vad dom söker och så.
Att man ska ha viljan och drivet, ingen prestige.

Jag vet inte, är helt slut….
Vi får se som sagt.

Hon var väldigt positiv och det drog ut på tiden, så har nog en bra chans så sett.

Hon vet hur jag är som person… vad jag vill.

6 gillningar

Känner bara för att dra upp täcket och lägga mig och gråta haha. :joy:
Är helt slut och helt genomkörd…
Tycker det är så jobbigt med intervjuer och ändå har jag haft många.

Sen blir det ju en till om det går vidare mer…
Måste försöka slappna av nu.

2 gillningar

Är alltid påfrestande oavsett. Men nästa blir bara enklare