Bluish jobbsök-krislinje

Lycka till

1 gillning

Hoppas det har gått bra för dig! Hur det än går så är det en lärdom.

1 gillning

Det gick skitbra!
Intervju imorgon. :smiley:

Hon var supertrevlig och tyckte det var kul att jag ville ta samtal för hon gillade min profil.
Dom hade kollat in profilen och vet ungefär var jag står... det verkar nästan för bra för att vara sant. :smile:

16 gillningar

Grattis!
Sälj dig inte för billigt bara.
Lätt att hoppa på första bästa när man sitter på ett sjunkande skepp

Nej då! Jag tyckte det lät hur bra som helst, men får mer information imorgon.
Kommer inte tacka ja om det känns fel.
Annars har jag ju 6 månader kvar här så har ju tid... men detta känns ju verkligen som att det var meningen.

4 gillningar

Du ser! Tvivla inte på dig själv.
Innan satt du och oroade dig helt i onödan, nu känns det mycket bättre och som att det var meningen.
Hade väl varit rätt skönt att inte ens känna oro innan :wink:

2 gillningar

Haha jag vet, känns så dumt nu.
Men är också övertrött så jag är lite all over the place just nu. :see_no_evil:

2 gillningar

Kan säga att jag sökte nytt jobb förra veckan också :slight_smile:
Ska på nästa intervju nästa vecka och det känns väldigt spännande. :smiling_face_with_three_hearts:

9 gillningar

Fan va kul! Vad är det för jobb?

Vill jag inte säga än tyvärr.

Fortfarande sälj/management men hos dom kan jag jobba 08-17ish lokaltid. :smiling_face_with_three_hearts:

Jag jobbar ju svenskatider idag och det är inte kul att aldrig få tid med frun i veckorna.

5 gillningar

Jaa men va spännande, hoppas det går för sig!
Förstår att du vill ha mer tid med frugan. :smile:

1 gillning

Hur är det med lönerna när man jobbar i ett annat land som du gör? Du jobbar väl för ett svenskt bolag nu fast i Thailand? Får du lika mycket i lön som du hade fått om du hade haft samma tjänst i Sverige?

1 gillning

Kommit på en sak…. Det är 10mil en väg, alltså ca 20mil per dag. Det är inte billigt med bensin…. Dessutom blir det mer slitage på bilen och antagligen mer service.

Fruktansvärt obekvämt att tänka på, och vad man ska begäran för lön och all sån skit.
Vill inte ta ett jobb där jag kommer backa pga detta. :no_mouth:

Du får reseavdrag på deklaration som är tänkt att täcka de kostnaderna. Men kolla vad du har för möjligheter att jobba hemifrån.
Det är väldigt drygt att pendla så långt varje dag. Gjorde det i början på mitt förra jobb men ledsnade och skaffade en övernattningslägenhet istället.

1 gillning

Det är inte roligt att pendla långt. En bekant som hade 7 mil enkel väg fick körtiden som arbetstid.
Själv jobbar jag hemmifrån tre dar i veckan just för att slippa köra, även om jag bara har 2,6 mil enkel och ca 24 min körtid, så blir jag väldigt stressad, av framörallt hemresan, så jag orkar inget hemma sedan.

Dessutom finns det en olycksrisk också med bilkörning varje dag.

1 gillning

Sluta övertänka allt.

Räkna enkelt kostnaden för resa + slitage och sen lägger du på 25-30% utöver det på lönen.

Det tar tid att resa. Det kostar dig pengar.
Sånt ska bolaget betala eller ge dig bil och tankkort.

Billigare för bolaget om du säger du kör egen bil men de får betala mer. Alt. Ge mig bil och ni står för allt vilket är dyrare för dom, men skönt för dig.

Bra förhandlingsläge. :ok_hand:t3:

1 gillning

Jag hade krävt möjlighet att jobba väldigt stor del hemifrån med det avståndet.
Annars är det väl nånstans i storleksordning 10-15k extra i lön jämfört med om du har jobbet nära.

1 gillning

Det finns möjlighet till hemarbete men man förväntas vara där i början och det är jag helt för.
Får jag bestämma helt hade jag varit på jobbet varje dag, jag gillar att träffa kollegor och få annat intryck än lägenheten varje dag.

Jag är en sån person som tänker igenom allt, samtidigt är det väl bra att jag kom på det innan imorgon men känns ju kört.
Det kommer inte kännas bra om jag ska hålla på att slita ut min bil, har dessutom inte råd med en ny.
:sob:

Man måste nog tycka att det är väldigt kul att köra bil för att orka med 20 mil om dagen. Jag körde 18 mil ett halvår, sedan 16 mil ett halvår till, det var verkligen segt, aldrig mer.

Nu har jag pratat med min äldsta syster som är klok som en Uggla.
Hon tycker jag ska köra om jag får chansen. Inget håller mig där jag bor nu, detta är en fantastisk chans om det känns rätt.

Ska försöka inte tänka mer nu och ta det som det kommer imorgon

5 gillningar