Bluish jobbsök-krislinje

Trodde också det var standard.

Det är mycket möjligt. Är nog den enda midsommarafton som jag har varit på en camping.

En vanlig camping med andra ord :man_shrugging:t3:

Fick precis samtal ifrån rekryteraren som ville gratta till jobbet och säga att det var mitt driv och allt som gjorde att jag fick tjänsten.
Ändå fint att någon säger det till en, att det är du som gjort detta.. ingen annan.
:relaxed:

20 gillningar

Det låter som en väldigt bra rekryterare, inte många ggr man ens får någon feedback från rekryterare vare sig man får jobbet eller ej. Det är bara att tacka och ta emot :blush:

1 gillning

Håller med @MrMustang, inte många som gör det. Du måste gjort ett jävla bra intryck helt enkelt...

1 gillning

Grattis @Bluish!

1 gillning

Måste också hålla med. Man hör det ena skräckexemplet efter det andra från vänner och bekanta som dessutom är välmeriterade. Inget svar på ansökningar, flertalet utdragna processer med alldeles för många moment och så dåligt med feedback. Och så all hittepå med vilken färg ens personlighet har och annat som gränsar till horoskop. Det hade varit bra om rekryterare och arbetsgivare började förstå att detta sållar bort seriösa kandidater.

1 gillning

Roligt det där, jag sökte en gång ett jobb jag blev tipsad om av en bekant, var sedan dit på intervju. Väl där fick jag beröm för CV, personligt brev och de tackade för en mycket bra intervju, jag skulle få besked om 1-1,5 vecka...
På vägen ut fick jag ännu mer beröm av rekryteraren och han sa att det här gick väldigt bra och att vi snart ses igen.

Tiden gick och när det gått 4 veckor så hörde jag av mig till rekryteraren, men inget svar, en vecka senare mailade jag rekryterande chef och fick då detta till svar :joy:

Jag blev inte besviken över att jag inte fått tjänsten, då jag redan innan var osäker om jag ens ville ha den, men kändes i slutändan väldigt skönt att det blev så här👌

1 gillning

Idag är det dags att skriva på!
Har inte sovit de två senaste nätterna så får dricka mig hög på Cola sen.

Sticker norrut klockan 12.
Han sa att vi ska beställa dator, telefon till mig och annat till mitt (egna :smile::ok_hand:t2::see_no_evil:) kontor.
Funderar på om jag ska vara så jävlig och välja en Samsung om det finns på tapeten, gillar dom inte men eftersom jag har en iPhone privat. :woman_shrugging:

Jag är nervös. Tror dock jag är mest nervös över att köra bil men det måste ju göras någon gång, behöver inte stressa heller.

7 gillningar

Jag har porterat mitt privata nummer till jobbet istället, men frun kör med dubbla sim i sin privata iPhone, då hon jobbar offentligt och de är snåla med telefoner(dvs de ligger några generationer bakåt på iPhone) där hon jobbar :stuck_out_tongue: Nackdelen med dubbla sim på iPhone är väl att det funkar sådär att stänga av jobb-kortet när man inte jobbar.
Skönt att slippa släpa på två telefoner och laddare (än så länge) :slight_smile:

3 gillningar

Så kör jag också. Funderar dock på att fimpa mitt privata abonnemang helt och hållet. Tecknade det enbart för att ha fri surf.

Jag vill gärna dela på jobb och privat så jag föredrar att ha två telefoner så den andra inte påminner mig om jobbet haha.

Kanske har varit för att mina jobb tills nu varit ganska stressiga för min del och då har telefonjäveln påmint mig om det. Så lämnar den alltid i väskan när jag kommer hem….
Förhoppningsvis kommer jag trivas riktigt bra på det nya.

Jag har bara ett privat för klockans skull (så inser att jag just nu kör dubbla sim själv också :smiley: ), vi har jävla Telavox (UNDVIK!) på jobbet och även om det rätt generöst med surf, dock bara 4g. Men har fri 5g på mitt privata så surfar via det just nu, men det hamnar nog i barnens iPad snart.

Jo jag förstår att vissa resonerar så, jag blir oftast bara kontaktad på telefon några enstaka gånger i månaden, annars kommunicerar vi på Teams.
Frun är ju chef, men det funkar bra för henne ändå, gäller väl bara att lära sig att vara ledig helt enkelt :slight_smile:

Sant, du har ju väskan, då är det lite av ett icke-problem, du har väl ändå några kilo prylar där :smiley:

Hade Telavox på förra haket, fy satan vilket skit det var, undvik till varje pris. Nu kör vi Tele2 Företagsväxel, funkar 100ggr bättre. Har ett svinbilligt abonnemang hos Tele2, 100kr i månaden för 100GB surf. Fick dock mail igår att de kommer göra om alla abonnemang så från första juli kommer det kosta 399kr/mån. Så det är bara att köra enbart jobbabonnemanget i fortsättningen.

1 gillning

Instämmer helt och hållet!
Jag kör Telenor till klockan, har någon deal via syster som jobbar där så betalar väldigt lite jag också :slight_smile:

Men tänker att jag kanske kan lära mig tycka om Samsung om jag har en, eller så avskyr jag den ändå. :joy:
Vi får se vad jag får för val.
Men jag vill ha det separat som nu…

Hoppade över till en Xiaomi för 1,5 år sen, tycker inte det är så stor skillnad som telefon.
Man startar sin app och gör det man ska göra i appen, de ser mer eller mindre likadana ut.

Är man däremot inköpt i Apples ekosystem så fungerar den ju sämre ihop med övriga prylar.

2 gillningar

Jag kör också helt separat. Jobbtelefonen stänger jag av när arbetsdagen är över. Valde även att köra Android och PC på jobbet för att separera det ännu mer.

Nu har det visat sig att jag behöver även en Mac på jobbet men jag kommer inte att logga in på några personliga konton på den.

1 gillning