Besvikelsen som uppstår när Apple håller november-event

En sak som han missar med mbp 13" och som jag också missat tills jag läste det på feber.se är att det är den “sämre” mbp 13 som fått Apple Silicon. Den fetare med 4 usb-c portar mm säljs fortfarande och har Intel cpu mm.

Haha, fast vi var ju också delat positiva och delat kritiska.

I fallet med MKHB syftade jag på Apples otydlighet i att förklara vad man jämför med och tomma grafer som inte säger så mycket :slight_smile:

Fast det är väl det MKBDH säger när han påpekar att det MacBook Pro 13 kommit i två tier, i baseline-datorn och high-spectrum datorn. Och att en skillnad är hur många Thunderbolt portar de har.

Ja, tomma grafer och otydliga jämförelser.
”snabbare än chipet i 98% av alla Pc-laptops” 1/4 av vad?.
Nollpunkter finns inte med på graferna.
Får noll poäng på statistiktentan av mig.
Med det inte sagt att jag inte vill testa och ser fram emot vad den kan göra för editerande och upplevelsen av att använda en Mac

Han säger att han tycker att det är konstigt att de har tagit bort två usb-c portar på den med M1.

Jag tolkar det som att han är förvånad över att det är just den lägre som fått m1 och att man ändå fortsätter sälja den högre öht.

Vilket ju inte alls är konstigt egentligen, finns ju massvis med användare som behöver nya datorer och som behöver köra Intel ett bra tag.

1 gillning

Du borde nog lyssna igen! Ni var ju så besvikna. :joy:

Tycker du underdriver. Besvikelse var inte ordet. Magsumpslaget man kunde råka ut för i mellanstadiet är mer likt vad vi upplevde

1 gillning

Besvikelsen var på att jag inte kunde få min stationära här och nu - och PCn är i planeringsstadiet helt klart. I efterhand inser jag att jag kunde varit tydligare med att MacBook AIr:en faktiskt är rätt legendarisk.

MacBook Pro 13" är dock en konstig mellanprodukt mot vad vi antaligen kommer att få se framöver.

Så när den stationära Apple Silicon verkligen skall ha presenteras - då är jag antingen nöjd PC-användare eller så är jag redo att gå all in på nya Mac:en. Men tar det 1 eller 2 år?

1 gillning

Tja, det handlar om annat än hastighet:

Fast det är ju skillnad på vad själva porten klarar kontra grafiken iof :hugs: men ja kräver bra med kräm i grafikkortet

Skiljer i ljusstryka. Air 400 nits mot 500 nits på Pro.

Inte stora ändringar mellan tb3 och tb4 utan mest förfiningar men hastigheten är en av de viktiga även om max data transfer är den samma på 40GB/s men man har ökat minimum hastigheten på PCI-E med det dubbla och man stödjer nu två 4K istället för 1 4K.

2 gillningar

"Slow motion Dumpster Fire" :rofl:

1 gillning

I morse vaknade jag tidigt och låg och halvslumrade till “frustrationspodden” och blev så lack på de obalanserade rantandet som herrarna vomerade ut. Pulsen steg och jag blev med ens vaken och en timme tidig till jobbet. För det ska herrarna Lindholm och Esse ha cred.

Om Apple gör dåligt ifrån sig så ska de givetvis ha kritik men det måste vara någon slags balans. Den här gången föll det rejält utanför vad jag tycker är vederhäftig.

Läste bara detta! :grin:

Podd serveras bäst kall.

Men som ett annat ordspråk också lyder så händer det att Thor och Peter vandrar bland vanliga poddar och talar i affekt.

Det kommer ett nytt poddavsnitt på måndag då vi levererar mer genomtänkta och strukturerade åsikter.

Jag hoppas att det avsnittet ska kunna ge dig mer än bara en tidig morgon

Skönt, missade också detta och då behöver jag inte ens fundera på ett köp. Jag behöver inte fyra portar men vi ha minst en på varje sida. På jobbet har jag en gammal laptop med en(1) USB-C som sitter på fel sina utifrån hålet där sladdarna kommer upp ur på skrivbordet.

Oh yes, ännu mer upprörd nu än tidigare.