Besvikelsen som uppstår när Apple håller november-event

Hahaha, ser jag fram emot. Jag har lugnat mig något.

2 gillningar

och folk klagar på samma formfaktor.

50% bättre batteri också!

:heart:

Exakt! :heart:

Grafiken ska vara cirkus 5x snabbare än nuvarande integrerade grafik.

M1
41 GPixel/s
82 GTexel/s
10w

Senaste Intel grafiken har:
8.4 GPixel/s
33.60 GTexel/s
15w

Bästa MBR 16" 5600M
66 GPixel/s
165 GTexel/s
50w

och för lite perspektiv Nvida 3080 har:
164.2 GPixel/s
465.1 GTexel/s
320 W

Sjukt imponerade på ett 10w chip.

Är det den toppmatade med 64 GB Ram och 5600M, 8GB grafikkort? Hittade inget på länken. I så fall är det sjukt!

Integrerad grafik som de sa på presentationen (mot intels)

vilket är 5800m, sökte men fick bara upp AMD ryzen

Hittade 5600M som är topp i 16":aren

5600M
66 GPixel/s
165 GTexel/s
50w

16" får nog 2st M1 eller ett nytt M2 :hugs:

ooo minns knappt dagarna när man nördade ner sig i “gigabigateraperaflops” senast… :nerd_face:

1 gillning

Jag känner att det här är lite som Tesla enbart pratar om acceleration medan det är så många andra komponenter i en dator som är viktig.

Det här är en fantastisk MacBook Air i tre olika chassin och jag ser fram emot vad man kommer göra med Prosumer-datorerna. Men jag är ledsen i ögat att Prosumer-datorerna inte är här redan och lär dröja ett bra tag.

3 gillningar

5600m transistors 10300 million
M1 16 000

mm håller med @Esse mycket som spelar in. Ska bli intressant att se nu när allt är på ett chip.

1 gillning

OnMSFT: Here’s how Office 2019 and Microsoft 365 will work on Apple M1 Silicon Macs:

Microsoft notes that on M1 Macs, the first launch of each Office app will take longer. This is because of the underlying Rosetta 2 layer in macOS which needs to launch and generate code for the M1 processor. As a result, you might see that the apps will ‘bounce’ in the dock for approximately 20 seconds while an app initially loads.

Kul att lyssna på podden och läsa alla skeptiska/negativa åsikter och nu sitta här med facit i handen :rofl:

1 gillning

Jag vidhåller att jag inte hade fel :slight_smile:

Om att 16 GB RAM inte räcker för pro-användare?

Det var mer den generella negativa inställning ni hade.

Ja - var är MIN ARM-Mac!?

Inte för den här Pro-användaren.

Det är ju det jag säger…gnäll :grin:

Hehe

Haha ni är ju så makalöst dramatiska så att det är på gränsen till pinsamt :rofl:
Säga att eventet var helt värdelöst är nu så här i efterhand verkligen överdrivet när man nu vet vilket teknikskifte M1 innebär.
Men jag gillar er ändå :wink:

1 gillning