Besvikelsen som uppstår när Apple håller november-event

för jag vill ha det…

1 gillning

98% av alla sålda PCs. Undrar vad som sitter i där i.

Tror på ganska plastiga, i3 - i5 burkar.

1 gillning

Ett argument gott nog för mig!

3 gillningar

Det beror ju helt på vad man jobbar med iof

Flummigt och flummigt. Apple gör teknik och hastigheter enkelt. Vem orkar ta reda på model i5 4x94k1 mot i5 k3dddq eller i7 todxdxx. (eller vad de nu heter)

Tycker Apple gör helt rätt i att bara göra det riktigt enket för sig och konsument. Den är snabb och typ så här mycket snabbare än de flesta andra. Vill man nörda ner sig så kan man ju göra det själv sen :hugs:

5 gillningar

Helt klart bra med det senaste, men 6k via thunderbolt/Displayport är ju rätt nice! Eller dubbla 4k skärmar. 60Hz eller en 4k 120Hz.

Ja kanske trevligt att koppla upp den mot en 8k skärm… men inte så vanliga idag.

Currently, HDMI 2.0 cables are needed to achieve a 4K picture at 60 FPS or an 8K picture at 30 FPS. HDMI 2.1, on the other hand, promises 4K resolution at 120 FPS, 8K resolution at 60 FPS, and a ceiling that will ultimately support 10K resolution—whenever the industry happens to reach that point.

Yes, men tänker att nuvarande Mac Mini inte har en sportstyve att leverera 4K i 120 FPS ändå.

Ah! Sitter alltså Thunderbolt 3 i mini och 4 i Macbook och Pro. hmm…

EDIT… Njaa vänta nu…

TB 3 och USB 4 i allt.

1 gillning

Ah! Det var USB 4 jag såg

Du menar den med intel i?

Njet! Jag har svårt att tro att Apple Silicon har prestanda likt Nvidia 3080 vilket krävs för att få ut 120 FPS i 4K.

Osäker på om det finns några TB4 kretsar ännu. Specen kom i somras. Inte så stor skillnad mot TB 3.1 annat än lite högre datahastigheter.
Displayport 1.4 stödjer 4K 120Hz så är det viktigt så borde gå att få Hdmi 4K120 via en converter.

cc @Stefan_Sandstrom

1 gillning

googlade runt lite och det verkar finnas sladdar för det…hmm…tål att testas.

en annan sak jag blev förvånad över. VARFÖR går de från 10gbit NIC till 1gbit?..begränsning i M1?

Många sådan frågor som ställdes i vår frustrationspodd.

2 gillningar

Känner att jag och @Thor får fett medhåll här!

2 gillningar

Jag tyckte han lät ganska positiv. :wink:

Lite blandat men mest positivt.
Man hör vad man vill höra :slight_smile:

1 gillning

jag var faktiskt en en föreläsning igår om just det fenomenet att man hör vad man vill höra.
Varför man letar bekräftelse för sina egna åsikter istället för att vara öppen för andras… Riktigt intressant.

Lite OT där :wink:

1 gillning