Besvikelsen som uppstår när Apple håller november-event

Från sajten:
image

Nya M1-chippet ger oss nya datorer. I alla fall på insidan. Men räcker det?

I veckans podd är det livekommentering på Apples Apple Silicon-presentation och vi slängs mellan hopp och förtvivlan!

Du hittar poddenAcast, Spotify, Apple Podcast med flera ställen.

Läs också vår nyhet om datorerna som presenterades kväll med Apple Silicon.

1 gillning

Titeln :joy::ok_hand:t3:

VA? M1 är ju as bra, 20t batteri.

Tidsmaskinen kommer inte iår heller. :hugs:

1 gillning

Hinner inte lyssna ikväll då sömnen tyvärr kommer före. Men undrar om ni inte är ute och cyklar, men vi hörs när jag sovit…:sunglasses: och lyssnat…:grin:. Det siste är ju säkert lite omodernt…:flushed:

Jag skulle mer än gärna ha fel här! :heart:

1 gillning


Jag har ju bara läst 20hp statistik så jag kan ju vara ute och cykla men genomgående i keynoten så fick jag tanken att det var något som fattades. Som med grafen här.

2 gillningar

Lite otydligt men vad det mer ram-minne @Esse efterfrågade?:wink:

Man kan tro att esse inte hann med middag före sändning :smirk:

Men jag förstår honom, tyvärr känns det som att de mjukstartar silicon istället för att slå på stora trumman med nya chassin och möjligheten till ”biffiga” konfigurationer. Min gissning är att det är trista marknadsmässiga beslut bakom detta.

En sak jag funderade på…vore kul om det skrev lite mer exakt vad de jämnför med.
De säger M1 på sin sida…varför bara “latest PC laptop chip”. Där kan de ju mena den senaste lågpris modellen tex. För tror inte de menar senaste i7-10875H

2 gillningar

Vi får helt enkelt vänta och se när recensioner kommer ut hur dom står sig mot konkurrenterna.
Det var en del flummiga jämförelser.

2 gillningar

jo du har helt rätt.

Min första reaktion var KÖP! Men efter 10 sekunder känner jag att det är läge att vänta på recensioner. Och kanske M2…:roll_eyes::grin:

1 gillning

Dom som varit med att tag (som jag) kommer ihåg att när Apple gick från PowerPC till Intel gjorde dom samma sak. Släppte datorer i samma utförande och chassi som innan. Det här ju första steget i en övergång som tar sin tid.

Exakt så tänkte jag också. Speciellt när de pratade om amazing gameplay…och, sanningen ska väl vara att det var väldigt långt från amazing. Kändes som låg FPS.

Jag var inne på att köpa en MacMini…men känner fasiken inte riktigt suget.

Spara pengarna tills de släpper en ny iPad Pro i vår.

@esse De har USB 4 så slipper man fundera på om de klarar 4k 60Hz eller inte :slight_smile:

Tyckte det så rätt bra ut för minstings-modellerna, men…
… saknar Thunderbolt 4, HDMI 2.1 och vad nu DisplayPort nu har för beteckning, dvs om den är det senaste.

1 gillning

Jo men det var ju en sjuhelves dator de släppte först. PowerMac G5-chassit var ju mer eller mindre komplett.

samma här…när jag läste hdmi 2.0 så kände jag direkt att intresset försvann.

1 gillning

Inte helt med på vad vi behöver HDMI 2.1 i de här sammanhangen?