Behöver man en 3D-skrivare?

Inget avancerat utan två bumeranger som ska kastas bort.

2 gillningar

Kom en lista idag på reservdelspriser vilka inte är helt orimliga som en del trodde de skulle vara.

Är lite kluven just nu då det verkar som om det dyker upp lite recensioner med en del problem. Tidigare hade det ju varit mest rosor men nu börjar riset dyka upp också. Får sova på saken då det är 20 timmar kvar på att backa ur dealen.

Kanse skulle PM:a @Randomdude och höra vad han hade gjort. :joy::joy:

2 gillningar

Det var ju det jag sa :slight_smile: Dom första var nog väldigt exalterade och inte nog kritiska. Men det verkar vara blandade intryck.

Planerade att köpa en RPi men det är stört omöjligt att få en till ett acceptabelt pris.
Så det blev att försöka få igång den på min iMac som alla fall bara står och går dygnet runt.
Naturligtvis så är man tvungen att använda Terminal för att installera, som jag bara älskar :man_facepalming:
Problem med att få kontakt med skrivare genom USB, efter en massa Googlande var man tvungen att installera drivrutiner för det. Men nu ser det ut att fungera :slight_smile:

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Octopi har funnits i Pi installer ganska länge, så absolut för flera år sedan var det säker något cli som behövdes.

1 gillning

Installera octolapse, det blir skit coolt!.

Kommer inte att gå eftersom jag använder en Eufy 2K kamera. Går inte att ansluta till Octoprint.

1 gillning

Den absolut största fördelen med Octoprint är att man slipper hantering av SD-kortet :man_facepalming:

1 gillning

Absolut. OCH om du har en webcam så finns det addons som detekterar spagetti.... Sägs det, aldrig fått testa det skarpt :slight_smile:

Är spaghetti ett problem?

Beror på hur noga man är.

3 gillningar

Du valde fel färg på @RolexJocke:s skägg. Annars är den rätt så lik om man har lite fantasi.

2 gillningar

Tänkte mer att det inte är så vanligt.

haha googla bara en bild.

1 gillning

Det är ett problem när det händer :grin:
Har hänt mig en gång av säg 50 prints.

Jag hoppade av i sista sekunden, kändes som om det kommer att bli problem med denna skrivare.

Hade jag pengar att undvara hade jag hoppat på.
Han här är inte så negativt inställd :slight_smile:

Jag tänker mest på om den pajjar tar världens tid att få delar, så den blir kanske mest stående i ett hörn. Sen tycker jag den slänger på tok för mycket filament vid färgbyte. Kommer kanske bättre saker om ett par år.