Behöver man en 3D-skrivare?

Leva i dvala och förnekelse till PL drar igång igen...kanske inte en dum idé

Sparkar igång skrället efter en tids idébrist.

3 gillningar

Fint skrälle du har!

1 gillning

Min går för fullt as we speak.

1 gillning

Gäller ju att utnyttja bordets potential fullt ut. :joy::joy:

3 gillningar

Vad blir det?

Precis klart. Ett väggfäste för en Sonos Beam.

5 gillningar

Så snygg, är ytan mot bordet slät eller mönstrad?

1 gillning

Menar du undersidan på fästet? Om så, så är det liknande det du ser på ovansidan fast lite jämnare och mattare.

Hjälte!

1 gillning

Top notch finish på dina prints. :slight_smile:

2 gillningar

Jamen precis, jag har funderat på hur det blir eller om det ens går att få till en mönstrad undersida på den del som ligger mot skrivarens bord (eller vad det nu kallas).

Visst går det men det kommer med stor säkerhet inte bli bra. Eftersom första lagret är viktigt för resten av utskriften att det är helt plant med bädden. Jag brukar göra om det går att den ytan som ska vara så slät som möjlig roterar jag så det ligger mot bädden.

Jo jag misstänkte det, ska man få till något behövs det support(stöd, rafts eller vad man vill kalla det), kanske en resin-printer funkar för detta.

Antingen kör man raft eller support så borde det ju fungera. Sen vad det gäller hållbarhet så kan man ju köra andra filament än PLA om det behövs.

1 gillning

Är själv sugen på en Bambo Labs X1 men detta fick mig att bli fundersam.

Vad får dig fundersam? Mjukvaruproblem? Kickstarter?

Fick precis mail att de skickar med lite reservmunstycken för $1.

Skärmbild 2022-06-26 140939

Se filmen, där han upp oklarheter och tveksamheterna.

Jo jag kollade filmen och därav frågan. Mjukvaruproblemen uppdateras efterhand vad jag förstår. Eftersom de skickat ut skrivare till många på Youtube så är det väl lite för att få in feedback av de som testar vad som behöver åtgärdas. Så det är jag inte så orolig för. Är man skeptisk mot Kickstarter kan man ju vänta tills de släpper den i webshoppen. Lite måste man ju chansa ibland, man går ju inte direkt i konken om det skiter sig.