Batterihälsa

Herregud, batterihälsan är ju kritisk att hålla koll på. Kollar den dagligen :sweat_smile:

Du kanske skulle söka dig till AB.
Anonyma Batteritorskar :wink::sweat_smile::joy:

Tar de bort batterihälsan så kommer Swappie att överklaga beslutet. :joy::joy:

Så, nu har jag fått min dagliga fix :joy:


1 gillning

Har du kollat bilen också? :joy:

Trigger warning!

Haha nä där drar jag gränsen faktiskt. Det får @xms67 mikromanagera i Teslan istället :joy:

Det ser ut som du är låååångt över 80% SoC på luren. Då skulle @Erik få hjärtinfarkt :joy:


incoming-0D9C592F-E385-421E-B730-D3AD0B305E49

Min fina iPhone 8 som är inne på sitt 6:e år. :innocent:


:scream:

2 gillningar

Ingen laddningsoptimering alls? Du laddar väl dessutom på natten? Och till 100%? :scream:

Än så länge håller den måttet.

83% på en 6 år gammal lur är ändå imponerande som tusan. Börjar det inte kännas dags att uppgradera till en nyare lur? Skulle tycka det var enormt frustrerande att gå tillbaka till TiuchID och hemknapp.

Hur sköter du din laddhygien (låneord från @Esse)? Laddar du till 100% eller rycker du ur sladden tidigare?

1 gillning

Har man inte vant sig vara utan hemknapp så är det nog inga problem. Grädde på moset är ju att han även kör en gammal fossilbil så nu låter du honom vara ifred. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jo, tanken har slagit mig. Men använder inte telefonen så mycket. Hemma blir det min iPad som är min go-to pryl. Eller datorn.
Touch ID är inget vidare om inte fingrarna är helt torra.

Laddar 100% varje kväll efter jobb. Frugan kör 100% på natten. Så har vi alltid gjort så och det har inte varit några problem.

Om du inte vill ha det absolut senaste, skulle jag nog säga att 14 Pro är ett bättre köp än 15 Pro. Definitivt är 14 Pro bättre än en vanlig 15 non-pro. Väldigt mycket telefon för pengarna. Det kommer vara som natt och dag från 8an.

Jag laddar vanligtvis till 80% då larmet går, dock om jag vet att jag ska vara ute hela dagen, som de få gånger jag ska till kontoret eller liknande så laddar jag till 95-100%. Men när jag är hemma och har möjlighet så ser jag alltid till att hålla telefonen mellan 50-80%. Egentligen vet jag inte varför jag micromanagerar laddningen så mycket, eftersom jag förmodligen ändå kommer byta lur i höst när 16 släpps. Men om jag nu får för mig att skippa 16 så vill jag ändå att batteriet ska vara i toppskick.

Ja, det kan det vara. Ska fundera på saken. Här sker inga impulsköp. :laughing:
Är ”försiktig med pengar” (snål) och min användning är inte så stor.

1 gillning