Batterihälsa

Haha alla är vi olika. Jag fick se att Apple Watch Ultra2 fanns som refurbished för 8,8k. Slog till utan att fundera. Sen kan jag gå o dra mig i flera veckor för att köpa ett skal för några hundralappar som jag är sugen på i flera veckor :joy:

2 gillningar

Man är snål/ekonomisk på olika saker och vissa saker kan kosta vad som helst utan att man gnyr. :joy:

Snackar vi hifi är det ju en annan sak. Då finns det inga spjäll. :rofl:

1 gillning

Exakt, det man sparar på det ena kan man lägga på det andra, ett gammalt djungelordspråk. :joy:

Bara att ladda till 100%, Swappie kommer ändå att dra av. :joy::joy:

Ingen minns en fegis!

Han får den kommentaren lite väl ofta på sistone. :joy::joy::joy:

Precis, så släpp sargen nu och börja appa och skaffa elbil :wink:

Blir lagom att jag kommer med min nya ID27 med appstyrning till ditt 50 års kalas. :joy::joy:

1 gillning

Laddar alltid 100%. Man är väl inget djur.

incoming-A17C4805-6BD8-40FA-9DDA-53D1E594DC8E


3 år gammal iphone 12 pro, tycker ändå 80% är skapligt.

Batterihälsan känns ju så där. Min gamla 12:a PRO hade 83% kvar vill jag minnas och jag tyckte den höll nästan lika bra som när den var ny. Så jag tror man måste ner en bit till innan man känner att man behöver byta batteriet.

1 gillning

Så länge den håller sig till 16 pro kommer är jag nöjd :slight_smile:

1 gillning

Jag tycker det känns bra med nya 80 procentsgränsen för laddning. Min bild är att batteriet brukar hålla väldigt bra i ett år. Sedan sker en nedgradering under sex månader och efter den perioden börjar man märka ganska tydligt att man tappat batterikapacitet.

Jag inbillar mig att jag kommer, med 80 procentsladdning, kunna skjuta nedgraderingen framåt ca sex månader så att batteriet håller hyfsat i två år.

Då ger vi dig som uppgift att dokumentera detta under förutsättning att du inte lyckas att spränga batteriet innan 2 år har gått. :joy::joy:

Med tanke på att telefonen redan åkt i backen ett par gånger ganska hårt(vilket är ovanligt för mig) så lär vi väl snart diskutera eldsvådan i vårt hus..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Ingen skulle bli förvånad :joy:

Då är det bara att investera i ett tjockt silikonskal. Bättre grepp och om den tappas höjer du överlevnadsprocenten radikalt. :joy:

1 gillning

Hold my beer…

3 gillningar

Iphone 11 från 2019

Laddats under natten.. så därav batteristatus :slight_smile:.
Ska väl köpa en ny snart men med köksrenovering och övriga investeringar så får den fungera ett tag till :).