Bästa väderappen?

Åtminstone om man bor inom räckhåll för danskt artilleri

Jag brukar använda Weather DMI, ganska ful design. Den kan visa både DMI och YR samtidigt. Är det regn på båda så kan man vara rätt säker på att det blir blött.

Som bubblare kommer Googles väder på Nest Hub. Vet inte varifrån vädret kommer. Men den verkar träffsäker på kortare regnskurar.

Det kommer från weather.com.

Kanske ska förtydliga om vädret på Nest Hub. Vädret timme för timme kan visa sol en hel dag (som alla andra) men plötsligt kommer vädergrodan med en regn-animation och det har inte slått fel hittills på att det kommer en skur strax efter, men forfarande inget regn i sikte i väderrapporten.

Testade den i 5 minuter för något år sedan. Rätt tänkt men frontend som man vill spy på

1 gillning

Förvånad över att ingen nämner WeatherPro. Kört den i flera år nu och den är otroligt träffsäker med lättöverskådliga prognoser.

Tyvärr börjar layouten bli något daterad men funktionaliteten är fortfarande toppklass!

3 gillningar

Det där är väl standard där du bor :thinking:

Bytte för att de lagt ner utvecklingen av den.

Haha, skulle precis skriva typ samma!

Min go to app helt klart :+1:t2:

1 gillning

Nu regnar det här precis som Väder i iOS 15 säger. I Väder i iOS 16 är det inget regn i sikte förrän på fredag.

Var med om samma i morse. Rapporterade det som ett fel i appen

Det är det att Väder i iOS 15 har The Weather Channel som källa medan Väder i iOS 16 använder Dark Sky, som ägs av Apple.

Dark Sky, som länge gått att använda som källa i andra väderappar, har aldrig varit särskilt tillförlitlig för prognoser i Sverige.

Tror tyvärr att vi får leva med en sämre Väder-app i iOS 16.

1 gillning

Bara det funkar i USA så är det väl värt det. :joy:
Som alltid.

Det är ju väldigt tråkigt att Apple än änder en dålig vädertjänst för oss nu när presentationen och upplägget i appen blivit så bra.

1 gillning

I USA är Dark Sky överlägset bäst.

Med Carrot Weather och Foreca som väderleverantör ser jag att det slutar regna om 7 minuter. Fortfarande inget regn alls i Apple Väder (eller om jag väljer Dark Sky i Carrot Weather).

2 gillningar

Var väl ungefär det jag skrev, funkar det i USA så är Apple (och alla användare som inte vet bättre) nöjda.

Slutade det regna efter 7 min? :sweat_smile:

Ja, ungefär. Svårt att avgöra när det var mörkt och duggregn.

Tack för info! Kan också bara konstatera att med en vecka med public beta så har jag noterat att vädret visar fel. Har varit i Småland, Öland, Halland och hemma i Borås. Appen har visat uppehåll hela veckan men det har regnat i perioder på alla ställen jag varit (förutom Halland). Övriga familjemedlemmar som varit där jag varit har haft korrekt väder med iOS 15.

Jag tänker felanmäla i Feedback, kanske hjälper det något om vi är flera som gör samma sak, vad vet jag.

2 gillningar