Bästa väderappen?

Gillar klart appen:

Tidigare var min favorit Grönt väder från LRF där du fick ett genomsnitt av prognoserna från SMHI, YR och GFS. I appen kunde du även välja om du ville se enbart prognosen från respektive tjänst. Tyvärr slutade LRF utveckla appen och avvecklade den för ett eller två år sedan.
Idag använder jag Klart.se för deras prognoser och möjligheten att jämföra med SMHI och YR samt SMHI och YR för att kunna se prognos timme för timme då jämförelsen i Klart är i tretimmarsintervaller. Apples app använder jag endast ibland.

Ingen väderapp direkt men är rätt kul för en som älskar åska och blixt att få lite notiser när det närmar sig.

1 gillning

Använder YR och Apples egna för väderprognos
För att kolla regn och storm så använder jag storm radar

När det kommer till blixtar så använder jag
Blitzortung

Kör SMHI men kanske ska ge Apples Väder en ny chans efter vad jag läst i denna tråd.

Typ lite som https://www.vackertvader.se så antar jag, har för mig dom hade en app innan men hittade den inte nu

Ja ungefär så men med en fjärde flik ”Kombo”.

Finns lite bilder i den här fyra år gamla artikeln från Macworld

Vad är skillnaden mellan ios15 och 16 gällande denna?

I iOS 16 har de gått över till Dark Sky och det finns nya funktioner. Även WeatherKit använder Dark Sky.

1 gillning

Jag såg först väderappen, och undrade om det var något ny musikstil.

On-topic: Yr.no

Wunderground använder jag. Där får man temperaturen från folks privata väderstationer.

Visst är det ny vädertjänst i betan? Frugan som inte kör beta får betydligt mer korrekt väderbild än vad jag får med betan.

Ja, det är Dark Sky i stället för The Weather Channel. Alltid bytt från Dark Sky i Carrot Weather då jag inte tycker den är tillförlitlig på våra breddgrader.

Då är det dags att fasa ut apples egna :sob:

1 gillning

Ser fram emot ditt stora test då du jämför de populäraste väderapparna under semestern.

2 gillningar

Vilken källa har du valt i :carrot:?

Foreca :finland: och så lägger jag till närliggande väderstationer från Netatmo där jag brukar vara.

2 gillningar

Här på västkusten upplever jag apples egna under betan som mer korrekt än i ios15. (Jämfört med SMHI)

1 gillning

Här (i Gästrikland) är den helt fel. Den hittar på regnväder som aldrig kommer och visar molnigt regniga dagar.

Dmi är bäst :slightly_smiling_face: