Bästa väderappen?

Vilken tycker nu är den bästa väderappen? Har sneglat en del på Carrot men tycker det är lite väl dyrt för att få alla funktioner. Också oklart var den tar sin väderdata ifrån.

1 gillning

Snyggt att man kan välja, men tycker fortfarande det är lite väll dyrt

Ja. Brian Mueller som utvecklar appen gjorde ju om dom olika ”Paketen” och var också tvungen att höja priset, delvis för att det blivit dyrare för väderdatan.
Jag har kört CARROT länge så ligger fortfarande kvar på det gamla och betalar bara 40:-/år för det första paketet.

Apples väderapp har blivit så pass bra nu (i iOS 16) att jag överväger att ge upp CARROT.

3 gillningar

Nu är det mellan 245-489 kr i månaden, vilket är lite mycket kan jag tycka.

Någon som använder bra något bra allternativ? Eller är det yr för hela slanten här inne?

Jag kör CARROT mest för att dom många olika komplikationerna till Watch.
Sen gillar jag alla roliga ”snarkigheter” man får i appen.
bild

1 gillning

Kan förstå om man gillar dem. Det var däremot det första jag stängde av i CARROT.

Det är positivt, den brukar va den som har mest rätt här hemma så kul om den blir snäppet i iOS16

Ursäkta men 245-489kr för att se lite väder?!?! Shit vissa har alldeles för mycket pengar :rofl: :wink:

1 gillning

Jag har den på ”Overkill” och kommunist just nu.:joy:

3 gillningar

Vissa betalar flera tusen för att få bra väder. :airplane: Några hundringar för att få det året om är väl inte helt fel. :wink:

Antar att du menar per år? Det är priserna jag får upp i Carrot weather.

Helt missat att man kan sätta politisk inriktning på förolämpningarna. :grin:

Ja kör yr :man_shrugging:t2: , funkar väl lika illa som alla andra

3 gillningar

Tycker också att Apples väderapp är spot on för det mesta.

1 gillning

Var tar Apple sin väderdata ifrån?

The Weather Channel.
Dom köpte dock Dark Sky för ett tag sedan och verkar inplimiterat de i sina tjänster till viss del.

https://darksky.net/dev