Bättre att göra som vi gör hemma. Titta ut genom fönstret på morgonen så ser man hur vädret är. 

Nästa avvikelse här ser ut att komma på torsdag. Carrot Weather visar 96 % risk för regn och Apple Väder (iOS 16) inget regn alls.
Sedan säger Apple Väder att det är 17 grader just nu. Carrot säger 20 grader (och termometern vid fönstret visar 19,8 grader).
Har gjort det misstaget i Göteborg. Man konstaterar att det det ut att bli en vacker dag. Tre timmar senare står man på Liseberg i åskväder och spöregn.
Det låter som en bra lösning, nästan så @RolexJocke skulle ha föreslagit den, ha.
Annars skulle nog @Zop lätt konstaterat att för dig är det alltid regn när du kikar ut, ha. (Han verkar inte ha noterat vad Borås är känt för vädermässigt…
Där jag oftast tittar ut genom fönstret.)
Edit: Jag var för sen i kommentaren. Ha ha.
Du och Göteborg för många år sedan!

Jag har haft otur med vädret i Göteborg. Varje gång jag varit där har det växlat tvärt mellan regn och solsken under dagarna. Senast på Way Out West för några år sedan.
Tycker det bara är intresserat hur mycket uppmärksamhet vissa lägger på hur vädret skall bli. Det blir vad det blir och ofta visar prognosen inte rätt. Skall till Köpenhamn över helgen. Ingen större koll på vädret där, för min tur dit kommer bli rolig oavsett väder.
Men det är min filosofi men respekterar er som brinner för detta.

Är bara avundsjuk på att man i USA kan få en notis strax före det börjar regna. De har mycket bättre tillgång till data från radar där.
Väderappen (den heter så i appstore) har nu stöd för att kombinera prognoser från SMHI och YR. Eller att man bara ska en av dem.
@Thompa_B Jag tycker tvärtom, apples väder är dålig här på västkusten (gällande regn framförallt)
Ju längre strecken är, desto större differens mellan Max och min temperatur.
Placeringen är en typ av trend. Prognosen säger att det ska bli kallare och kallare, linjen flyttas då mer och mer åt vänster
Jaha så är det. Att överskåda dygnets och veckans variationer enkelt visuellt. Tack!
Har kört Forecas egna app en stund nu, funkar riktigt bra faktiskt
Testat den snabbt. Bra layout och en widget som visar det jag vill se
Skulle störa mig på att de skriver nederbörd i cm. ![]()
Det är för att det är snö. Går att ställa in att du får det i mm också.
1mm regn motsvarar 1cm snö