Apple Watch Series 7

Jag formulerade mig illa, min fundering var mer varför bara AW7 får detta tangentbord och inte också AW6 med närapå samma hårdvara.
Undrar om AW7 41 mm. Får tgb?

1 gillning

Killgissar att tangentbordet gör sig bättre på s7:ans större skärm än s6 och tidigare modeller.

Fast skärmen skiljer inte mycket i storlek mellan AW6 44 mm. och AW7 45 mm.

Är det någon som fått bekräftelse på att tangentbordet ens har stöd för svenska?

Jag skulle inte hålla andan…

Jag tycker mig komma ihåg att de använde den större skärmen som en motivering för att det gick att få plats med tangentbordet.

Kommer 7:an bara i den stora storleken?

Om den kommer i en mindre ~40mm storlek och har tangentbordet på den versionen också, så är ju skärmen mindre än en series 6 44mm.

Det är iofs en poäng :slight_smile:

Kommer i 41 och 45 mm. storlek.

1 gillning

Why not?

För att handskrift (scribble) inte är tillgängligt på svenska på nuvarande Apple Watch.

Jag menade inte nödvändigtvis en praktisk sådan utan det var främst menat hur man upplevde den visuellt. Inte lika rund och "tjock" utan rakare och "smalare" linjer.

Joe Rossignol skriver för MacRumors. :joy:

2 gillningar

Inte göra narr av Ted! Det är underbar serie! :heart_eyes:

Ni som har en Apple Watch med always on. Går det att stänga av så de fungerar som en utan always on?
Är always on aktiverat när den ligger på laddning?

Ja det går att stänga av om man vill och det är inte igång om man laddar den =)

Tack Markus!
Trist att den inte är igång vid laddning. Önskar att man kunde välja det :slightly_smiling_face:

1 gillning

Peta på klockan eller knacka lätt på bordet/bänken/etc den ligger på så tänds den direkt.

2 gillningar

Fan du han före :rofl:

1 gillning

Jo, jag vet men skulle uppskatta always on🤷🏻‍♂️