Apple Watch Series 7

Jahopp

Ingen idé att uppgradera alltså

En trevlig uppgradering för oss som inte byter Apple Watch varje år.

2 gillningar

Jag känner mig inte så lockad egentligen. Har en 4a

Snabbladdning och lite större skärm låter nice.

Jo den ser ju trevlig ut

Vilket är de flesta. Vi blir lite enögda här som tror att de flesta byter varje år. Det gör de inte.
Det stora lyftet är mer WatchOS8 som jag ser det

Vill se nya klockan IRL innan jag bestämmer mig men risken är stor att att jag ska ha en i alla fall :slight_smile:

1 gillning

När går den att beställa?
Hösten sa Apple… är inte så exakt direkt.

Ingen utanför Apple vet.

2 gillningar

Dvs: mest yta :slight_smile:

Jag byter från AW 6 SS guld till 7 SS guld, känslan av nytt kan räcka långt.

2 gillningar

Spontant väldigt besviken på att ryktena kring formfaktorn inte stämde. Var helt inställd på att byta upp mig från min S4 men jag tvivlar på att jag gör det nu, speciellt när det inte har skett någon som helst förändring mellan S7 och S6 så när som aaaaaningen mindre bezels.

Nej, det får nog vara. Svag uppdatering från Apple.

2 gillningar

Å andra sidan så har det hänt en hel del mellan S4 och S7, vilket borde vara mer intressant

Inga nya sensorer men snabbladdning kommer - vilket jag tycker pekar på att Apple kommer att driva sömnläget framåt (8 minuter för att ladda för att täcka 8 timmar sömn)

3 gillningar

Absolut har det skett förändring mellan S4 och S7 men det är väl nästan uteslutande gällande processor/prestanda. Jag tycker inte att S4 har några som helst problem på detta området och jag inbillar mig att diffen mellan S0 (som jag hade innan S4) och just S4 var väldigt mycket större än mellan S4 och S7.

När det kommer till snabbladdning så är det TOTALT ointressant för mig, batterisituationen på just Apple Watch (till skillnad från iPhone) är inga som helst problem.

1 gillning

Med s5 kom Always On Display. Åtminstone jag tycker att det är en väldigt bra feature, det vill jag inte vara utan på ett armbandsur.

1 gillning

När det gäller batterisituationen så tycker jag tvärtom. Inga problem på iPhone men är ett problem på Apple watch för mig.
Batteriet på min AW 4 börjar bli trött och måste i vissa tillfällen stödladda för att klara mig en hel dag.
Så för mig blir det ett byte till en 7:a för att dels få ett nytt fräsht batteri och dels för att få de nya sensorerna och andra features. Sedan hoppas jag att lte-radion i 7:an drar mindre än i 4:an.

Ok, jag brukar sällan kolla men cirkeln när man sätter klockan på laddaren på kvällen brukar vara cirkus kring 20-30% kvar.

Vi är alla olika - eller snarare - vi använder klockan på olika sätt. För mig kan snabbladdningen komma att vara användbart eftersom jag använder klockan dygnet runt. Att kunna ladda upp klockan på 8 minuter för 8 timmars sömnspårning kommer att kunna bli användbart.

Men normalt sett så är det inte stora jättehopp mellan enskilda år och det är sällan som de nya sensorerna är det som lockar mig utan för mig har det varit

  • bättre/större skärm (Serie 4)
  • always on (serie 5 som jag hade tänkt hoppa över)
  • projekt red (serie 6. Rött är snyggt)

Och om det blir en S7 så är det skärmen och 8 minuters snabbladdning som lockar. Har dock inte bestämt mig ännu. Det är inte lika stor skillnad på skärmen nu som det var från S3.

Edit: Jag undrar om den besvikelse som några upplever beror på att det funnits gott om rykten som inte har uppfyllts. Formfaktor och sensorer som nog inte är redo för prime time ännu. Jag har inget behov av en blodtryckssensor som måste kalibreras var fjärde timme som det sägs att Samsungs sensorer ska göra. Jag vill ha en sensor som fungerar som pulsmätaren - den ligger och jobbar i bakgrunden och varnar när det behövs. Jag bryr mig inte om den utom i vissa specifika situationer då jag är nyfiken på vilken puls jag har.

5 gillningar

"Apple increased the chassis size to accommodate a new Retina display that boasts nearly 20% more screen area than the Apple Watch Series 6. The casing is also 40% thinner and includes "fundamental design changes" that make it the most durable Watch to come out of Cupertino. Apple claims the front crystal is its strongest yet, while the overall unit features IP6X certification and a "swimproof" WR50 water resistance rating.

Also new is an enhanced charging system that provides 33% faster charging than Apple Watch Series 6. Apple claims the device can reach an 80% charge in 45 minutes with the new Magnetic Fast Charger USB-C Cable."

Jag ser ett dussintal anledningar att uppgradera.

4 gillningar

Helt rätt, vi använder den alla olika.

Personligen har jag aldrig någonsin förstått poängen med sömnspårning, det känns för mig totalt meningslöst. När det sedan gäller förändringar mellan iterationerna så krävs det för mig fler eller åtminstone någon mycket större förändring för att jag ska slunga ut 8000+ kr för en ny klocka.

Bytte från S0 till S4 pga prestandahoppet samt skärmen. För mig är då diffen mellan S4 och S7 för liten.