Apple Watch Series 7

Det sägs ju vara ett event till i höst där nya datorer ska visas upp. Tänk om Timpa kommer ut på scenen och bara säger: At last event we forgot something, and here it is… Och så visar dom den nya designen. Det visar sig att den gamla designen är Apple Watch Series 7 Active och den nya designen är Apple Watch Series 7 Pro

Drömma kan man ju :rofl::rofl:

Nu har ju de bilderna på klockan varit renderade, men jag tycker inte den är snygg i den kantiga designen.
Möjligt att när man ser den i verkligheten att det blir bättre. Alternativt att Apple gör ett hejdundrande arbete med produktvideon till en klocka med kantig design. Så kanske jag vänjer mig vid den.
Men för tillfället så tycker jag originaldesignen är snyggare.

Angående diskussionerna så är det lite märkligt att klockan inte har någon ny processor och den har samma versionsnummer som series 6.

Funderade också på att om det nu var ett produktionsproblem med den kantiga versionen, varför Apple inte bara väntade med att släppa den. Det kan ju varit för att produktionen av series 6 är avslutad och de behöver producera en klocka att sälja.
Själv ser jag inte det som ett måste att de ska släppa en ny klocka varje år, men aktieägarna kanske tycker annorlunda.

1 gillning

Jag är av samma åsikt när det gäller designen.
Gick inte igång på renderingar av den kantiga.
Och bara för att iPhone och iPad har det designspråket tycker jag inte det gör sig på klockan.

2 gillningar

Jag var inte heller wow över renderingarna. När iPhone och iPad började dyka upp som skisser kände jag ett tydligt wow, men klockan var mer en axelryckning. Inget negativt men inget stort. Jag kan faktiskt tycka skärmstorleken är större(i dubbel bemärkelse).

1 gillning

Räkna in mig till gänget som inte var förtjust i renderingarna. Påminde mest om en tidig Fixbit

Men osvuret är bäst. De byter garanterat nästa år bara för att jag skrev så där…

2 gillningar

Exakt, det kan jag heller aldrig tänka mig fanns på kartan.

Mest sannolikt att läckorna visar S8 och att nu kommande S7 hela tiden var tänkt att bli sådan.

1 gillning

När ni andra nämner det så kan jag säga mina två ören - underbar formfaktor på renderingarna! :slight_smile:

Hoppas innerligt att det är vad vi får se nästa gång, istället för denna bulkiga och i mitt tyckte föråldrade design.

1 gillning

Detta verkar inte så vackert:

Hellre en klocka på armen än en rendering på skärmen :clock930:

Men mer seriös fundering. När du skriver bullkig, varför skulle en flatare design på sidor ge “mindre bulk”? Som jag ser det byggs bulken upp av undersidan av telefonen (lite ironisk den enda runda delen av boetten), inte av sidorna. Dvs: det är tjockleken som ger bulkighet. Och jag ser inte att den gissade formfaktorn skulle ge en tunnare klocka.

Att en utomståendes rendering blir tunnare är en sak eftersom det är renderingar gjorda utifrån beskrivningar av någon som ska ha sett prototyper (som kan förekomma)

Den kan givetvis bli tunnare oavsett formfaktor om de lyckas krympa SoC och övrig elektroni/batteri.

Och med det sagt, givetvis så föredrar jag en så tunn klocka som möjligt. Tjockleken har inget egenvärde.

Intressant synvinkel

There has been lots of handwringing in the tech community since Tuesday’s event over the so-called “disappointment” over Series 7’s admittedly modest redesign. The rumor mill expected something more dramatic, akin to the flat-sided iPhone 12 from last year. However disappointing this may be to some, the fact of the matter is Series 7 is a relatively noteworthy update for someone whose vision and motor skills are not the greatest. It’s important to keep this perspective; Series 7 is a solid upgrade in its own right, despite the whining since the unveiling about how the rumor reporters were “bamboozled” or Apple was forced to make a substitution at the eleventh hour

2 gillningar

Fast varför denna jätte försening, nått måste ju ha hänt…

Komponentbrist? Något i konstruktionen som strulat?

Men vad tycker ni om tangentbordet som finns på AW7?
Verkar inte finnas på AW6 med watchOS8, skärmen är inte mycket mindre och klockan har samma chipset.

Fast då hade det ju inte funnits någon anledning för folk att köpa S7, typ. :wink:

3 gillningar

Jätte?

Klart att något har inträffat men vi har inte en jätteförsening ännu

Svårt att tycka något innan vi kan prova det.

Har dock inga större förväntningar på det.

Väldigt svårt att se någon nytta av det.

Skönt att slippa diktera meddelanden när man är i en högljudd miljö ser jag som en klar fördel.

Tycker det är värre att diktera i en tyst miljö…:sweat_smile:. Men förstår din poäng.

2 gillningar

Sant, bäst är det att diktera i en miljö däremellan :grin:

2 gillningar