Apple Watch Series 7

Jag skulle vilja kunna ha nattläge/laddningskäge, det svagt gröna, som always on på natten. Jag har en Spigenhållare som jag laddar i på natten.
https://www.netonnet.se/art/telefoner/smartwatch/apple-watch-tillbehor/spigen-apple-watch-night-stand-s350/224345.13978/?gclid=CjwKCAjwy7CKBhBMEiwA0Eb7ajrFy_bQBh6B5mbceZSddTTsQwAaEDlX8heKatQJAi_pWxbUc14VoBoCm_EQAvD_BwE

2 gillningar

Den gröna versionen med det gröna lite bubbliga armbandet är för jäkla läckert :yum:
Men det ser lite riskabelt ut. Man vill ju inte att det ska lossna.

Dom bubbliga banden (leather link) sitter riktigt bra. Mitt har aldrig lossnat ofrivilligt. Det man kanske måste tänka på är att färgen är målad på lädret, den går inte på djupet, och nöts av om man t.ex. skaver med det mot kanten på datorn eller kasar runt med handleden på bordet.

1 gillning

På fredag (8/10) får vi äntligen förboka klockan med leverans veckan därpå :star_struck:

5 gillningar

Underbart, undra vilken tid?
Antar att de stänger din butik i minst 4h innan. :sweat_smile:

Klockan 14 öppnar förbokningen.

1 gillning

Jag har den blåa läderlänken och det har aldrig lossnat. Rikigt bra magnet. :+1:t3:

1 gillning

Från sajten:
image

Under Apples senaste Keynote visade de upp den kommande Apple Watch.

Men något datum för när vi skulle få lägga vantarna series 7 av Apple Watch var oklart.

Nu gick Apple ut med ett pressmeddelande där de meddelar att 8 oktober kl. 14:00 öppnar slussarna för att boka köp av klockan. Med lite tur betyder det att vi har den i hand (på armen) redan 15 oktober.

Apple watch series 7

här ser vi skillnaden på s3, s6 och s7

Nytt för årets klocka är att den har 33% snabbare laddning. Något som uppskattas för alla de som inte laddar över natten. Klockan har fått sig en smärre uppdatering till utseendet med något större skärm. Den större skärmen möjliggör bland annat att vi får ett tangentbord med möjlighet till livetext.

Apple watch series 7 livetext

Sju generation tog det.

 

1 gillning

Från sajten:
image

Under Apples senaste Keynote visade de upp den kommande Apple Watch.

Men något datum för när vi skulle få lägga vantarna series 7 av Apple Watch var oklart.

Nu gick Apple ut med ett pressmeddelande där de meddelar att 8 oktober kl. 14:00 öppnar slussarna för att boka köp av klockan. Med lite tur betyder det att vi har den i hand (på armen) redan 15 oktober.

Apple watch series 7

här ser vi skillnaden på s3, s6 och s7

Nytt för årets klocka är att den har 33% snabbare laddning. Något som uppskattas för alla de som inte laddar över natten. Klockan har fått sig en smärre uppdatering till utseendet med något större skärm. Den större skärmen möjliggör bland annat att vi får ett tangentbord med möjlighet till livetext.

Apple watch series 7 livetext

Sju generationer tog det.

 

Funderar på läderbandet du har, fast är det inte lite meckat att byta band om man ska träna?
För jag antar att läderbandet inte gillar vatten…

1 gillning

Det är ju hur enkelt som helst att byta. Jag byter band flera gånger i veckan.
Men du har nog rätt i att läderband i längden inte gillar för mycket väta.

1 gillning

Det finns inga band som är lättare att byta än Apples lösning.

Läderarmband är inte direkt förtjusta i svett heller… De mår bra av att cirkuleras.

1 gillning

Har aldrig bytt band, tänkt att det var meckigt och det var ganska trögt att få loss.
Fast det var nog för att det jag inte bytt nån gång. Efter några av och på gick det mycket lättare.

Klockan känns som en hal tvål i handen utan band, inte tappa…

1 gillning

Ska man köra länkarmbandet för 4695 eller läderlänkbandet som ”bara” kostar 1095?

Om man struntar i pengarna, vilket hade ni köpt?

Läderlänken alla dagar i veckan. Både lättare och skönare. Har länkarmbandet och använder nästan aldrig det. Men det kanske har med tycke och smak.

1 gillning

Ikos läderarmband

Stållänken. Ett av de bästa stållänksbanden på marknaden oavsett märke - i klass med mitt omega seamasterband

Har inte det nya läderbandet men det gamla. Helt ok men blir ofta lite för varmt för mig.

Men som sagt. YMMV. Välj det som du känner att du vill ha!

Gammal telefon, gammalt skal men rätt klocka :slight_smile:

4 gillningar

Apple bracelet, alla dagar i veckan.

Köpte det i butik 2015 och använder det flitigt än idag. Det finns inget som slår det.

Bara för det fick det bli länkarmbandet idag.

3 gillningar