Apple Watch Series 7

Det är som sagt väldigt olika hur man ser på det.

  • Ökningen av skärmstorlek luras lite, inbillar jag mig. Detta pga den går ut i den svängda kanten. Men absolut, mindre bezels gillar man.

  • Mer hållbar? Noll nytt i min bok. Absolut inte så att någon av de tidigare var ömtålig.

  • Formfaktorn är den samma, så inget plus där.

  • Den nya laddningsfunktionaliteten ger mig absolut inget.

Jag kommer att uppgradera från 6 an.

Skärmen är större och kommer att kunna visa mer information, får även ett tangentbord att skriva på.

Snabbladdning, har man klockan som väckarklocka är det smidigt att kunna snabbladda på kvällen under tandborstningen.

Sen känns det bra att ha senaste modellen. :blush:

1 gillning

Alla skäl är bra skäl

Jag kommer uppgradera till en Series 7, fast jag är otroligt besviken på den.

Har en Series 5 idag och den börjar bli lite gammal nu (i mina ögon). :watch:

Gör mig sällskap i väntandet istället :slight_smile: Och jag sitter med en S4…

Haha, kanske! Kommer den inte innan december får det nog va :man_shrugging:t3:

1 gillning

Pratas om att den platta modellen av 7an var i produktion fast fick stoppas i sista sekund då Apple fick ” kvalitets brister”. Så läckorna hade rätt.
Den 7a vi ser nu är vad Apple kunde skrapa ihop med kort varsel, därför den inte går att köpa ännu.

Om vi är sura är det nog inget emot vad Apple är, är ju helt typ stopp på AppleWatch försäljningen, kostar mycket och tappar marknadsandelar.

2 gillningar

Detta kan nog slå ganska hårt, de tappade marknadsandelar redan med S6.

1 gillning

This is not how hardware works. These designs are set long in advance. In fact, from what I’ve heard, the flat-edge watch designs might be legitimate leaks, but they’re next year’s designs. That’s how far in advance Apple works on hardware — they were already in the advanced stages of designing the 2022 Apple Watches months ago.

3 gillningar

Låter mycket konstigt :thinking:

1 gillning

Svårt att bevisa att är sant, eller falskt.
Fast det verkar konstigt att klockan behåller sin runda design när Apples andra prylar får den kantiga iPhone 12 designen. Och jätte förseningen.
Drygt iallafall.

iPad Pro fick den kantiga designen 2018. iPhone fick den först 2020.

1 gillning

Att det pratas mycket innebär inte att folk har koll.

The first time we heard of the 2021 Apple Watch getting a redesign was from Apple analyst Ming-Chi Kuo, who stated in September of 2020, exactly a year before Apple’s “California streaming” event, that the new watch will receive a “significant redesign” in 2021 “at the earliest.”

Klockor med runda former glider lättare in under blus/skjortärmar, en kantig skrynklar till och sliter på tyget.

Vi vet ju inte vad som hänt och själv tar jag mycket av dessa spekulationer med en skopa salt.
Tror det finns en stor dos av att rättfärdiga misstaget som många gjort angående spåret att klockan skulle få ny design.
Och som @Zop länkar till tas ju dessa beslut om hur hårdvaran skall vara långt innan release.
Alla dessa rykten som kommer över sommaren att vissa funktioner ännu inte är spikade är ju bara trams och okunskap.

2 gillningar

Att Apple sent skulle styrt om men ändå valt en större skärm måste ses som helt otänkbart. Så går det inte till. Finns inte på kartan. Hade 7:an sett exakt lika dan ut som 6:an, ja.

4 gillningar

Inte bara skärmen, elektroniken är gjord för att passa in i boetten och även om det möjligen (egentligen inte) skulle gå att göra om boetten så passar inte elektroniken.

Exakt, jag tog skärmen som exempel.

Vilket var ett bra och tydligt exempel.

Jag jobbar i produktutvecklingsföretag och även om jag personligen håller på med mjukvaran så vet jag att hårdvaran är inte bara att ställa om från en vecka till en annan.