Apple Watch Series (7) skiss

Apple här kommer en snabb Apple Watch skiss! :hugs:

Apple, ge mig! (+ sjukt bra batteri också)

6 gillningar

Ja e på !! Tryck upp den till 50 stor och ta bort knapparna oxå bara !

3 gillningar

50 stor?

Ja , från 44mm som den är idag , liiite större tack !

3 gillningar

Tänker mig lite rund under klockan, mot handled (som idag), så blir den bekväm att bära också

Framför allt - 0 mm bezel.

Tycker det är rätt fint med en kant/ram på klockor, series 6 och tidigare modeller har ju haft rundad skärm som “lurat” ögat lite.

Skulle gärna ha en kant som stack upp någon mm som många andra klockor har (och telefonskal) för att skydda glaset lite.

1 mm svart bezel då, endast för att få kontrasten mellan kant och skärmytan.

En ”lip” för att skydda glaset? Dessutom när det är Zafir-glas? Aldrig :smiley:

Skulle något så onödigt, opraktiskt och fult komma skulle jag aldrig köpa en Apple Watch mer. Det kan jag säga här och nu :smiley:

Apples “safirglas” är dock inte safir, tyvärr. Precis som på Apples skydd för kameralinserna på iPhone.
Repas vid 8 på Mohs-skalan, saffir är en 9a.

Ok, oavsett så är det i praktiken ”omöjligt” att repa.

Som allt annat, tills man stöter på ett ont gruskorn.

1 gillning

Nej, grus repar inte min klocka. Har haft den i fyra år och är som ny i glaset. Väldig skillnad mot en iPhone.

Sen stämmer det säkert som du skriver med skalan.

Vänta tills du får ett ondsint grus, varken du eller din klocka har en chans. :laughing:

Jeffla vad snyggt!

1 gillning

Utöver det osannolika att grus skulle repa klockans glas kan man addera det osannolika att klockan skulle utsättas för grus alls i någon nämnvärd grad :slight_smile:

På “skissen” ser boetten ut att vara rektangulär, dvs längre än bredden, är det meningen?

Alla AW har varit och är rektangulära, längre än bredden hittills.

2 gillningar

Aldrig funderat på tidigare, men du har rätt, men va så iögonfallande just på bilden ovan :slight_smile:

Japp! Kanske blev lite mer långsmal på bilden än 6:an :+1:

1 gillning

Vi lever nog inte i samma värld. Min klocka, som är drygt ett år gammal, har tre tydliga repor. Cirka 2 cm långa var och en.
Ett resultat av att klockan följer med även när olika fysiska sysslor står för dörren. Så nä, det är inte osannolikt. Jag är dessutom inte ensam, eller ett undantag. Har en kollega som lyckats knäcka flera Apple Watch. Glas som gått sönder eller värre. Nu har han tröttnat och slutat med klockor, igen.