Apple Watch Series (7) skiss

Dubbelcheck: Du pratar om den dyrare modellen med safirglas och inte den vanliga med aluminiumbas och vanligt glas?

Hursomhelst tråkigt med repor!

Fram tills nu var jag inte medveten om att det var olika glas på olika modeller i samma generation. De klockor jag har erfarenhet av är alla på aluminium boett. Har faktiskt aldrig träffat någon som haft stål. Även när jag nu vet ser jag inte den extra kostnaden som motiverad. Apple Watch är dyr. Apple Watch med stålboett är löjligt dyr. Men, ja, min klocka med repor har aluminiumboett och vanligt glas.

Tack för besked. Att den vanliga modellen får repor är tyvärr ett faktum.

Ja, pris kan man alltid diskutera. Jag köpte stål och safirglas av just anledningen att inte riskera repor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lite bortglömd nu men när Watch släpptes fanns ju en modell i 18 karat guld. Det dyreaste modellen kostade 180 000:-. Det kan jag tycka är löjligt dyrt. :joy:

2 gillningar

Vilket tjat om repor… min serie 7 har iaf pansarübermiltarygradeglassupreme. Håller i 73 år. Ca.

Givetvis har jag Apple Watch i rostfritt stål, alla Apple Watch jag har köpt har haft boett i rostfritt stål. Dels pga safirglaset i den modellen men också pga det estetiska med det materialet.

1 gillning

Detta inlägg ska inte tolkas som kritik på något sätt. Var och en blir glad på sitt sätt.
För min egen del tänker jag mer så att aluminium modeller kostar nästan hälften jämfört med stål. Så det går att köpa ny klocka dubbelt så ofta för samma pengar. Då har jag hellre en ny klocka oftare än jag har en med glas som inte kan repas.
Repor är skönhetsfel och de jag har syns bara när skärmen är svart. Senaste modellen av en Apple Watch har däremot garanterat funktioner jag gillar och gärna har i min klocka. Så resonerar jag.
Min kollegas sätt att hantera klockor och allt annat som kan gå sönder är så att i hans fall hade det inte hjälpt med safirglas. Han knäcker allt elektroniskt som är tänkt att bäras.

1 gillning

Vi är alla olika :slight_smile:

Jag skulle själv aldrig kunna ha en med boett i aluminium för jag tycker de är så fula, känns för mig väldigt billigt. Dessutom får jag ju då safirglaset med den rostfria modellen och då nära nog repsäkert glas.
Vill jag sedan ha en ny modell när en sådan släpps så köper jag den, inga konstigheter.

Det är ju väldigt individuellt vilka behov, ekonomi, intresse man har för en Watch.
Jag körde också aluminum på mina 3 första modeller men var lite trött på att glaset repades lätt.
Så nu när jag skulle köpa en Series 6 ville jag ha en med safirglas.
Det är ju också en helt annan känsla på stål och även titan modellen.
Men jag har full förståelse för folk som inte vill lägga dom pengarna på en Watch.

Kan tänka mig att den i titan är väldigt lätt, eller hålla alla klockor ungefär samma vikt?

1 gillning
1 gillning

Jag brukar ligga 7 mån före prosser :rofl::star_struck:

1 gillning