Apple vs resten

Som jag förstått det av kollegor så är Android betydligt bättre när det gäller föräldrakontroll. Kanske därför hon inte vill byta ?

Vill bara flika in att all ai är fejk. Finns inget originellt med ai.

1 gillning

Det stämmer :blush:
Får väl omformulera om att AI som inte är falsk marknadsföring :wink:

Hade jag ingen aning om att Android och Google har bättre föräldrakontroll. Tycker att Familylink är bra uppbyggt och funkar bra

Nja, dottern har iPad men ingen telefon så jag tror inte att det är där skon klämmer.

Håll dig undan från Samsung bara tycker jag. Förstår inte hur folk kan vara nöjda med Samsung-telefoner. Nu har jag iofs inte haft någon modernare än S24 (hade även en S10+ när den släpptes), men den laggade sönder och hade kasst batteri, precis som när vi träffades och tog ett par öl, den ligger nu och dammar på skrivbordet.

Valfri Pixel eller Motorola Signature som jag själv har är fina grejer utan lagg.

Det trevliga är ju att när man väl är på den ljusa sidan så är urvalet oändligt. :slight_smile:

1 gillning

Många gillar iPhones Face ID. Mest tillförlitlig för ansiktsigenkänning. Google Pixel 4 hade något liknande, men sen försvann det igen.

Ryktas att Samsung kan bli först med en Face ID liknande funktion under 2027. Det kommer nog isåfall vara ett skäl för android användare att köpa Samsung:

Men vi är ju inte där ännu. Här och nu finns många intressanta alternativ om man funderar på en Android enhet.

Sony ska visa upp en ny mobil:

Med tanke på priset så tror jag inte de säljer så många. Sony-Ericsson var stora på sin tid men det var då.

Amerikanska staten äger 10 procent av Intel. Apple lägger order efter möte mellan Cook och Trump

När man inte trodde att Spotify kunde få en fulare ikon.

2 gillningar

:rofl: Hur lyckas du hitta en så ful ikon, på darknet?

Den ser verkligen ut så i App Store nu :distorted_face:

2 gillningar

Det är Spotify som skapat diskokräks.

1 gillning

Tur att man är på den goda sidan och slipper sånt där. :sweat_smile:

3 gillningar

En slags topplista på mjukvaran i smarttelefoner. Man får väl ta den med en nypa salt, men lite skoj ändå:

Nån som vet en riktigt bra hållare för styre där en IPhone överlever? Behövde använda GPS häromdagen en snabbis på hojen och direkt fuckade kameran på min 14 ur sen. Jag har en RAM-Mount X-mount och ett heavy duty skal men det verkar inte räcka.

Tror problemet ligger i dåliga kvalitet på Apples hårdvara för alla androidlurar jag haft har hållt.

Finns det nåt bättre fäste tror ni? Jag kör enstonka.

WhatsApp eller Messenger - man sitter fast i Metaträsket oavsett vilket.

Signal är ett alternativ men mina "otekniska" vänner har svårt att hitta till Signal.

1 gillning

Är detta normalt på en 5 år gammal Android platta?

Vad är det för platta?

Android 11 kom 2020 och har den inte ens fått några säkerhetsuppdateringar sedan 2021 låter inte normalt om plattan är från 2021.